Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  läkemedelskurs  (läst 942 gånger)

Lars-Göran

• Torup
    • Halland
läkemedelskurs
« skrivet: 03 mar-08 kl 19:50 »
Hej
Jag undrar över en sak.
Om man ex vill ge svaga lamm glukoslösning eller b vitamin så krävs det att man genomgått en utbildning i delegerad läkemedelsanvändning.Är det någon som vet hur den utbildningen går till?.
Min sambo är sjuksköterska så en tanke vi har är att hon kanske kunde gå kursen om det inte är för krångligt, finns kurser att gå och inte kostar skjortan.

Lars
Fåraherde på "fritiden"  55 blandrastackor

Rosa

• ♥♥ Limousin ♥♥
    • -
SV: läkemedelskurs
« Svar #1 skrivet: 03 mar-08 kl 21:15 »
Här finns en tidigare tråd om C15 (delegerad läkemedelsanvändning) , kanske finns nått där:
http://www.alternativ.nu/smf/index.php?topic=27981.msg233256#msg233256

Mvh Rosa
Ekologisk Limosinkor Blondekor och Fjäll/Fjällnärakor.
25Leicesterfår & 9 Helsingefår.Limousine ♥ har lägst foderförbrukning/kg tillväxt.

Lars-Göran

• Torup
    • Halland
SV: läkemedelskurs
« Svar #2 skrivet: 03 mar-08 kl 22:12 »
Här finns en tidigare tråd om C15 (delegerad läkemedelsanvändning) , kanske finns nått där:
http://www.alternativ.nu/smf/index.php?topic=27981.msg233256#msg233256

Mvh Rosa

Tack för länken ,hittade den inte när jag sökte.
Det är nog nyttigt att gå ,skall kolla upp om det finns kurser i Halland.
Men att använda sig av detta i praktiken var lite krångligare.Tanken är ju att man skall klara av mer själv för att det skall gå snabbare och bli billigare och det är väl tveksamt om det gör det om man läser länken.
Som Henning säger man får hoppas att reglerna mjukas upp lite,går man en kurs vill man ju gärna kunna prakticera det man lärt sig och inte hamna i en djup myndighetshärva.

Lars
Fåraherde på "fritiden"  55 blandrastackor

Dela detta:

* Inloggade just nu

12 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser