Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  I väntan på höns!  (läst 3004 gånger)

LolloF

I väntan på höns!
« skrivet: 22 apr-08 kl 19:19 »
Nu börjar hönshuset bli klart, det saknas bara inneboende samt sittpinnar. Sittpinnarna fixas i helgen och våra 4 dvärg kochin kommer om ca 3-4veckor!  ;D
Vill tacka för alla råd jag smygläst här inne, det har varit givande! Bifogar (hoppas jag) lite bilder på hur vårt hönshus ser ut, det har varit en hundgård tidigare, men är nu en mink, hök och räv säker hönsgård/hönshus!

Ännu en gång tack för all hjälp!
//LolloF

Maria1xx

• En djurvän på Östgötaslätten.
    • Östergötland
SV: I väntan på höns!
« Svar #1 skrivet: 23 apr-08 kl 08:25 »
Jättefint!!! ;D

Ser mysigt ut.

Ett litet råd på vägen. :D

Den dagen det nalkas kycklingar för er så bör du nog ha ett flyttbart rede som du kan ta fram och ställa på golvet och lägga mamma och kycklingar i så de små inte ramlar ner.

Detta rede kan ju stå nån annan stanns under tiden.

Maria.

Ps. Kul att du valde Dv Kochin.
Vi bor ju inte så långt ifrån varann så då kanske vi kan byta nån gång ;)
Här på gården finns två hundar, en hankatt,   
en hamster och en massa dammråttor.
Vi har 3 barn födda -99,  -04, -10.

LolloF

« Svar #2 skrivet: 24 apr-08 kl 21:18 »
Kul att du tyckte det var fint!
Det ska bli så mysigt! Vi får väl se om det blir fler så småningom... det hänger lite på vad  grannarna säger ;) Byte låter jätte skoj!

Redet hänger på krokar (efter tidigare tips här ifrån) Så vi ska kunna ta ner och städa ordentligt, tänkte inte då på små kycklingarna, så det var bra att du skrev!

Tack för att du svarade! Ha det så gott!

/Lollo

yrian

• Skåne
    • Hannasgården
« Svar #3 skrivet: 24 apr-08 kl 22:23 »
Det ser verkligen jättefint ut! Lycka till!
Jag fick mina efterlängtade höns i februari i år, två hönor och en tupp av en ganska stor blandras. Det är fantastiskt roligt att ha höns! Till hösten kommer vi att skaffa fler, då har vi också ett större hönshus! *längtar*
Höns, stickning och pelargoner

LolloF

« Svar #4 skrivet: 25 apr-08 kl 08:08 »
Ja jag ser verkligen fram emot vårt liv med höns! Var inne på att skaffa Brahma först, då jag hört att de var så lugna och gav mycket ägg...
Sedan när vi var och tittade på dem så insåg jag att de var ju ganska stora! Så vi valde att börja med små dvärg kochin istället. Brahma tuppen var nästan så stor att vår 6åring skulle kunnat rida på honom!  ;) (vi provade inte!)

//Lollo

yrian

• Skåne
    • Hannasgården
« Svar #5 skrivet: 25 apr-08 kl 17:03 »
Ja, Brahma är stooora!!  :o ;D  Våra är hälften Brahma, jag tyckte de var jättestora, nu är de ganska små! Man vänjer sig, och jag tror det skulle kännas lite skumt att ha en dvärgras nu... Praktiskt med stora också, de flyger inte, inte våra i alla fall!
Höns, stickning och pelargoner

Margit

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 25 apr-08 kl 21:55 »
Lollo F! Jättefint och ljust hönshus, där kommer de små att stortrivas  ;) dvärgkochin är en jättebra nybörjarras - helsköna och lätta att få tama  :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

59 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser