Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gratis provnummer!  (läst 2523 gånger)

Lotta22

Gratis provnummer!
« skrivet: 13 mar-08 kl 17:17 »
Om man går in på Natur & Trädgårds hemsida, så kan man beställa ett gratis provnummer utan några andra förpliktelser!
http://www.naturochtradgard.se

« Senast ändrad: 15 mar-08 kl 22:43 av Lotta22 »

Sia

• Dalarna
SV: Gratis provnummer!
« Svar #1 skrivet: 13 mar-08 kl 22:27 »
Åhh, världens bästa "tidning/bok" :D
Jag tvingade mamma att ge mig en gåvoprenumeration, hon ska få pengarna sen..
Varför ska man gå upp så tidigt på morgonen? Det är iallafall på kvällen det är som roligast.

februaribarn

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 14 mar-08 kl 11:35 »
Tack för tipset! Verkar vara en mycket läsvärd tidning ju! :)

Sia

• Dalarna
« Svar #3 skrivet: 16 mar-08 kl 13:58 »
Tack för tipset! Verkar vara en mycket läsvärd tidning ju! :)
Absolut, och alla sidorna är späckade med trädgårdsinformation, inte en millimeter går bort i reklamplats  ;D
Varför ska man gå upp så tidigt på morgonen? Det är iallafall på kvällen det är som roligast.

Lotta22

« Svar #4 skrivet: 23 mar-08 kl 12:20 »
Ja, jag tycker också att det är en toppentidning! Jag har prenumererat sedan -87.
Kul med nya artikelserien om naturträdgård. Jag fastnade direkt för artikeln om hur man kan bygga bon åt solitärbina.

februaribarn

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 27 mar-08 kl 09:08 »
Fick min tidning i brevlådan igår, och har hitills mest skummat igenom den (förutom artikeln om sparris, som jag var tvungen att läsa direkt!) verkar toppenbra!  :)

leifhh

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 27 mar-08 kl 09:11 »
Fick min tidning i brevlådan igår, och har hitills mest skummat igenom den (förutom artikeln om sparris, som jag var tvungen att läsa direkt!) verkar toppenbra!  :)

Instämmer i princip, men tycker att vildsvinsartikeln var rätt onyanserad... Gillar t.ex. inte jämförelsen med spansk skogssnigel.

sɹǝpuɐ

• Vad händer om du tänker tvärtom? Vänder på det?
    • -
« Svar #7 skrivet: 27 mar-08 kl 20:00 »
Fick min igår. Inte dumt. Hjälper till att dämpa odlings-abstinensen. Det blir nog en prenumeration till, utöver Åter...

A.

Lotta22

« Svar #8 skrivet: 04 apr-08 kl 09:13 »
Jag tyckte det var bra att man uppmärksammade att det inte bara är bönderna, utan också trädgårdsägare som har problem med vildsvin. :)

Filip Skräplund

« Svar #9 skrivet: 04 apr-08 kl 09:29 »
Jag har prenumererat, tidningen har ju en lite annan vinkel än andra trädgårdstidningar.
Och jag tycker inte vildsvinsartikeln var onyanserad, vad har majoriteten av trädgårdsfolket (och för den delen många andra markägare) för nytta av att jägarna kan roa sej med att panga dom och sen smaska i sig köttet?
Ett enda besök av en skock vildsvin kan ju spoliera åratals arbete.
Men jag skulle gärna sett fler tips om vad man kan göra för att hindra dom. Räcker det t ex med fårnät?
« Senast ändrad: 04 apr-08 kl 09:34 av Filip Skräplund »
"I never did give anybody hell. I just gave them the truth and they thought it was hell."  Harry S. Truman

Grönöga

• Dalsland
« Svar #10 skrivet: 04 apr-08 kl 13:00 »
Jättebra ju! Blir äntligen med trädgård till sommaren, så det är perfekt att börja läsa på lite nu, har ingen direkt koll på vad som ska göras  :-[
Med hantverket i näven, tårna i grönsakslandet, barnen i famnen, katterna på taket, hunden vid sidan och blicken på hönsen.

Lotta22

« Svar #11 skrivet: 11 apr-08 kl 18:44 »
 :) Det finns jättebra tips om att odla med marktäckning och hur man gör egen jord/gödsel på hemsidan:
http://www.naturochtradgard.se/artiklar.html

Lotta22

« Svar #12 skrivet: 18 apr-08 kl 21:48 »
Puttar upp den här tråden lite, om det är nån som missat en riktigt bra och seriös trädgårdstidning  ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

136 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser