Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tips: Manskapsvagn finnes för ombyggnad till hönshus  (läst 4861 gånger)

chili

• Uppland
Tips: Manskapsvagn finnes för ombyggnad till hönshus
« skrivet: 05 maj-08 kl 22:25 »
Hej,

Häromdagen köpte jag en gammal manskapsvagn för att bygga om till hönshus.

Den som sålde manskapsvagnen hade egentligen två vagnar som hon ville bli av med vilket innebär att det finns en kvar om någon är intresserad. Vagnen står i Knivsta utanför Uppsala.

http://www.blocket.se/vi/15799178.htm?ca=11_s

Jag lejde en bilbärgare för att få hem vagnen, det blev inte extremt dyrt.

/Chili
Bor i Norrtälje med fru och barn. Har isbar. Vill ha maran.

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
SV: Tips: Manskapsvagn finnes för ombyggnad till hönshus
« Svar #1 skrivet: 06 maj-08 kl 12:46 »
Vilket häftigt hönshus det blir! Vilken av dem köpte du? Hade jag inte redan byggt hönshus hade jag tyckt det var en jättebra ide.
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

chili

• Uppland
« Svar #2 skrivet: 07 maj-08 kl 22:16 »
Jag köpte den "stora" på cirka 10 kvadrat.

Nu håller jag på och river bort den lilla inredning som fanns och ska sen bygga en liten foder-avdelning och stängsla in hönsgården. I helgen blir det ett besök på Bole för inhandling av hönsnät och foder/vattenautomat... Har nyss beställt automatiskt lucköppnare från Tyskland....

/Chili

curmbox

• Var sak har sin tid
« Svar #3 skrivet: 12 maj-08 kl 11:26 »
En sådan vagn har jag med!  Ett tips - se om taket....mitt hade en hårfin spricka i takpappen så det regnade in :P men som tur var hann jag se det omgående så jag kunde ge första hjälpen. Nu ska jag lägga bättre (och snyggare) takpapp och måla om inomhus.
Jag har aldrig ångrat att jag köpte detta lilla hus det har varit fantastiskt bra att ha det!
Det har varit akuthem till omplaceringskatter, sjukstuga, hönshus, ungtuppshus,kycklingkammare, förråd, kaninstuga, lekstuga you name it ;D
Bra köp! Grattis!
Ge mig mod att vara den jag är och inte tappa modet för att jag är den jag är

chili

• Uppland
« Svar #4 skrivet: 13 maj-08 kl 23:07 »
Du råkar inte ha något foto på hur den är/var inredd som hönshus?

Taket på min vagn är en pressening. Det har läckt in men jag tror att det var innan de lade på pressenningen, så jag tänker vänta lite och se hur det går.

/Chili

Rutan

« Svar #5 skrivet: 14 maj-08 kl 10:22 »
Hej!
Vi köpte ett par likande för ett par år sedan på CRAMO, det var hjul på våra och vi köpte även stängsel där så ett par somrar har vi flyttat runt dem på en vall som sedan plöjdes upp, det funkade faktiskt jättebra, nu har vi lagt av med hönorna - eller minskat ner så vi får plats med dem i hönshuset, så jag har ett par stående om någon vill köpa. Det är punktering och de ser väl kanske inte så mycket ut för världen, men just nu står de bara och skräpar på gården.
Ring i så fall: 070-275 78 57.
/ Annika

curmbox

• Var sak har sin tid
« Svar #6 skrivet: 14 maj-08 kl 14:37 »
Just nu är det riv/bygg-fasen :-[ men jag ska försöka ta med kameran när det börjar ta form. Var finns dina vagnar Rutan?
Ge mig mod att vara den jag är och inte tappa modet för att jag är den jag är

Rutan

« Svar #7 skrivet: 22 maj-08 kl 09:14 »
Hej
Vi bor ett par mil väster om Jönköping

Mattes Fjäderfän

• Hälsingland
« Svar #8 skrivet: 15 jul-08 kl 16:24 »
Här är bilder på inredningen i min manskapsvagn ;)
« Senast ändrad: 15 jul-08 kl 16:49 av Mattes Fjäderfän »
Mina Raser:
Stora:  Australorps, Faverolle, RIR, Sussex, Isbar, Fiftyfive Flowery, Maran, Pavlovskaja
Dvärg: Kochin

Mattes Fjäderfän

• Hälsingland
« Svar #9 skrivet: 15 jul-08 kl 16:30 »
Det är gångjärn på sittpinnarna mot väggen så man kan fälla upp dom i taket när man städar  :) väldigt lämpligt ;)
Mina Raser:
Stora:  Australorps, Faverolle, RIR, Sussex, Isbar, Fiftyfive Flowery, Maran, Pavlovskaja
Dvärg: Kochin

Dela detta:

* Inloggade just nu

99 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser