Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hittar dem sina sovplatser?  (läst 878 gånger)

Hönsakadurra

• Med djuren i fokus
    • Skåne
    • Fotoalbum
Hittar dem sina sovplatser?
« skrivet: 17 apr-08 kl 08:02 »
Jag tänkte ha några olika burar och ha en ras i varje bur, men då jag även vill att dem ska kunna gå fritt ute (jag vet att man inte får pga smittorisk från vilda fåglar) så undrar jag om var och en ras kommer att gå tillbaka in i "sin egen" bur vid läggdags på kvällen?
Som det är nu så sitter var och en på samma plats vis kvällsrundan och en höna som bestämt sig för en annan del av stallet gör vad som krävs för att hon ska få komma dit när det är dags att sova, även om det betyder att hon behöver kämpa och riva vår tillfälliga lösning med väggar  ;D.
Dem kommer att ha en rastgård till varje bur så dem har ju tillgång till utebur oxå men jag vill gärna ha dem fritt när här är någon hemma.
Vad tror ni? Blir det en faslig blandning av olika i de olika burarna eller reder dem ut var dem hör hemma? Ska man kanske släppa från två burar i taget och byta olika dagar?
Vallegården - En liten gård på Österlen, Skåne.
Besök oss live eller på www.vallegården.net
OBS. SÄLJER INGA AVELSÄGG!!!

Maria1xx

• En djurvän på Östgötaslätten.
    • Östergötland
SV: Hittar dem sina sovplatser?
« Svar #1 skrivet: 17 apr-08 kl 21:21 »
Hejsan.

Mina har funnit sin plats.
Det tog ett tag eftersom de levde tillsammans under vintern men nu så har dom lärt sig var dom hör hemma.

Alla går lösa på gåren under dagarna (flockvis) och det går hur bra som helst.

Maria.
Här på gården finns två hundar, en hankatt,   
en hamster och en massa dammråttor.
Vi har 3 barn födda -99,  -04, -10.

Dela detta:

* Inloggade just nu

26 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser