Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  ny bland höns  (läst 1032 gånger)

minus

• GLAMOUR VALLEY KENNEL
ny bland höns
« skrivet: 06 jun-08 kl 19:04 »
Hej på er! Jag har en fråga som jag undrar om nån kan svara på!
Varför kan man inte ha höns i samma stall som andra djur ( Annan del av stallet) ???
Finns det nån särskilld anledning?
Vad vore livet utan "hus-djur.......väldigt tomt!

Skågedalen

• -
SV: ny bland höns
« Svar #1 skrivet: 06 jun-08 kl 19:19 »
Ja det jag har hört är att höns dammar och djur som tex hästar har väldigt ont av att det dammar, Sen kan även höns bära på parasiter som man inte gärna vill att andra djur ska få.. Men vilka djur det handlar omvet jag inte...

kan vill borde...

Prova?
Lämnade gården för 5 år sedan på grund av anledningar, längtar tillbaka men får bli när livet tillåter det igen.

minus

• GLAMOUR VALLEY KENNEL
« Svar #2 skrivet: 06 jun-08 kl 21:09 »
jag pratar om getter.....i detta fallet....
ser egentligen inte vad problemet skulle vara..... dom ska ju inte bo i samma "box"
Håller man djuren i bra trim och städar noga ..... alla djur får ju problem med ohyra ändå,
men det finns det väl bot för.... ;D
Vad vore livet utan "hus-djur.......väldigt tomt!

enbarsfallet

• Närke
« Svar #3 skrivet: 06 jun-08 kl 22:02 »
Hej

Mina getter bor vägg i vägg med hönshuset inga som helst problem.... (ska väll tilllägga ännu men de har bott så snart ett år).
Bor i Karlskoga... med man och son... 2 hundar 3 katter 3 getter 2 minigrisar och en massa höns av raserna araucana maran faverolle brahma dv.sumatra mm

finkmormor

« Svar #4 skrivet: 06 jun-08 kl 22:50 »
När jag var barn hade vi geter kor och höns i samma ladugård och det var aldrig några problem hästar därimot kan få  som sakts tidigare problem av dammet .

Dela detta:

* Inloggade just nu

85 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser