Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  kyckling med bar rumpa  (läst 1372 gånger)

minus

• GLAMOUR VALLEY KENNEL
kyckling med bar rumpa
« skrivet: 26 jun-08 kl 10:55 »
Hej på er alla! Jag har nyligen fått hem mina dvärg kochin...
1 höna 1 tupp och 3 kycklingar,
Nu e frågan , min ena kyckling har en naken rumpa.....
Har försökt få tag på uppfödaren men hon svarar inte varken i telefon eller mail.
Ska den se ut så här ? Varför..... e den sjuk tro... Den e pigg för övrigt men minst av dom 3.
Jag e ny på detta så jag e tacksam för svar. Kycklingarna e ca 3 veckor gammla.
Vad vore livet utan "hus-djur.......väldigt tomt!

sallyomolly

• Gäst
SV: kyckling med bar rumpa
« Svar #1 skrivet: 26 jun-08 kl 14:23 »
Hej
Den är säkert bara lite sen, vanligt hos orpingtontuppkycklingar i alla fall.

HøneLine

• Värmland
    • Marion's hjemmeside
« Svar #2 skrivet: 28 jun-08 kl 20:57 »
Jeg har Maran kyllinger som har det på samme måte.. også på vingene littegranne...
Jeg har min egen teori da...  :P
Det kan nesten virke som om de sitter så mye under *pappa*.. hønemamma sitter nemlig på pinnen og sover, mens pappa må ta de små   :-*
Vel... det virker nesten som om de gnir seg så tett inntill han at de mister fjærnene ller om de knekker eller noe.....  ??? ??? ???
Jeg tok de inn noen dager og da så jeg det begynnt å komme opp noe, så jeg satt de ut igjen...   ;D
Har av höns; Barnevelder,- Stor och Dvärg, Hedemora, Svarthala Marans, Dvärg Silke, Dverg Kochin och Ancona.

orloff

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 28 jun-08 kl 21:39 »
De som är eller har varit dåliga i magen ser ofta ut så i rumpan. Kan vara något fel eftersom den inte hänger med de andra i storlek.

Dela detta:

* Inloggade just nu

177 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser