Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Killingarna lyser med sin frånvaro....  (läst 966 gånger)

dvärggeten

Killingarna lyser med sin frånvaro....
« skrivet: 30 jun-08 kl 10:36 »
Måste bara skriva av mig....Beräknad förlossning var runt den 11/6 men så var det inte...Magarna ser ut att spricka på somliga,juver har de satt och då måste de väl ändå vara dräktiga?Smyger i tid och otid ner till dem för att kolla med spänning men icke sa nicke!Snälla hur länge ska jag behöva vänta?Vet att det inte finns något svar men jag börjar bli desperat det är nästan värre än när jag själv gick över tiden som gravid.Kan tilläggas att vissa har emmellanåt flytningar,hur har ni haft det med era getter som ska killa?
Kram

Caligari

• Dada
    • Östergötland
SV: Killingarna lyser med sin frånvaro....
« Svar #1 skrivet: 30 jun-08 kl 13:24 »
Innan vår Selma nedkom med Moa hade hon lurat oss flera gånger... skulle det bli något eller inte? Men - när vi gav upp hoppet och köpte en extraget som kompis åt henne klämde hon ur sig killingen.  :D

Se även: http://www.alternativ.nu/smf/index.php?topic=39674.0

Ge inte upp, de kommer nog snart!  :)
harstorp4.se

Goatgirl 1

• -
« Svar #2 skrivet: 30 jun-08 kl 14:49 »
När min get skulle ha en killing visste vi inte det, men jag misstänkte det hela tiden..sen tyckte jag att hennes juver blev större så då höll vi koll på henne varje dag i minst en vecka, så sa mamma att där blir ingen unge..två veckor senare såg jag en kväll att hennes juver var väldigt stort! så då sa jag till min mamma att kolla henne imorgon på morgonen, och det gjorde hon o då låg där en liten unge :)
Så getter är nog bra på att luras ;)

dvärggeten

« Svar #3 skrivet: 30 jun-08 kl 15:58 »
Måste bara säga att ni är underbara! Det kommer så härliga svar så man får hoppet tillbaks!Fortsätt så!Med andra ord är det vanligt att det kommer flytningar till o från då de är dräktiga?

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #4 skrivet: 30 jun-08 kl 21:35 »
Speciellt när det närmar sig. Killingar har en tendens att komma när man åker till affären en kvart eller tar en snabb kopp kaffe uppe i huset  ;)

dvärggeten

« Svar #5 skrivet: 03 jul-08 kl 19:40 »
Äntligen....Tack för allt stöd,idag när klockan närmade sig 15:00 blev Engla (ja hon heter faktiskt så och detta innan det tragiska med den lilla flickan)mycket orolig,jag tog in henne i en box,och 2 minuter senare började hon krysta!Inom en halvtimma had hon fött en pojke och en flicka!De är helt otroligt fina och hon skötte sig exemplariskt!Tänkte lägga in bilder men jag e kass,hur gör jag?

Angelica

• Inter faeces et urinam nascimur
« Svar #6 skrivet: 03 jul-08 kl 21:10 »
Visst är det härligt med små kytt!! ;D

Bilderna får inte vara större än 150 kb för att kunna visas här! Du får förminska dem kraftigt! Sedan är det bara att följa vad som står under "Fler alternativ" längst ner till vänster efter denna textruta!!

mvh/angelica
Älskar djur... människor också!

fyrdörrarsstolpe

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 03 jul-08 kl 21:15 »
oj va ja läste fel... tyckte de stod att killarna lyser med sin frånvaro..

Dela detta:

* Inloggade just nu

104 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser