Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kyckling med diarré  (läst 3973 gånger)

nettitas

Kyckling med diarré
« skrivet: 14 jul-08 kl 22:42 »
Hej

Jag har några kycklingar som är 2 veckor, allt såg ok ut i början. Men efter ett par dagar så fick en kyckling diarré och det har aldrig blivit bättre. Den är jämt bajsig om rumpan så man får tvätta den 2 gånger om dagen. Den är tröttare och mindre än dom övriga samt gnälligare. Den ser inte ut att lida men den varken ser eller uppför sig som de andra kycklingarna. Dom får kycklingstart och jag gav dom lite bifidus men det gav inga strålande resultat, ska man alltid ha en skål framme hos dom??
Men nu går jag i valet och kvalet om kycklingen kommer att bli bättre eller om det är mänskligast att ta bort den. Det blir ju ett evigt tvättande, sedan ser det ut som den har en större bula på rumpan än dom andra kycklingarna. Samt nästan fjäderlös där.

Vad ska jag göra?? Någon som har något förslag??

Grimla

• 432Grimla på bilden.
    • Hälsingland
SV: Kyckling med diarré
« Svar #1 skrivet: 14 jul-08 kl 23:01 »
Vilken färg har diarren på kycklingen ?
Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

nettitas

« Svar #2 skrivet: 15 jul-08 kl 09:16 »
Färgen är som normal avföring, men det är så löst och gegigt.

nettitas

« Svar #3 skrivet: 15 jul-08 kl 18:27 »
Ingen som har någon idé vad jag ska göra eller vad det kan vara ???

nettitas

« Svar #4 skrivet: 17 jul-08 kl 08:47 »
Kycklingen dog :-\

Margit

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 17 jul-08 kl 20:58 »
Kycklingen dog :-\

Trist  :(
När min tupp hade coccidos var avföringen lös - vattentunn, även blodtillblandad. Han stod uppburrad med krum rygg och såg ruggig ut - ville inte röra sig/äta eller ligga ner.
Det kanske var coccidos trots allt? I min flock var bara ett djur drabbat, kycklingar stryker med snabbt det går på ett par dagar.
« Senast ändrad: 17 jul-08 kl 21:06 av Margit »

Dela detta:

* Inloggade just nu

133 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser