Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ny hönsgård  (läst 1686 gånger)

Prosit

• Södermanland
Ny hönsgård
« skrivet: 08 aug-08 kl 14:24 »
Nu ska jag bygga en ny hönsgård till mina höns! Jag har flyttat hönshuset och måste bygga nytt. Hönsgården ska vara i en stenig backe med massor av växtlighet. Jag kan glömma att gräva ner nät men jag bor med grannar åt alla håll så ännu har ingen räv vågat sig hit. Hur ska jag göra. Förrut hade jag hönsgården på gräsmattan då var det enkelt. Jag satte hörnstolpar och drog nät runt. Nu kanske jag ska skruva i hop ramar med stolpe på marken, hörnor och överliggare. Det blir korta bräder för att följa markens kurvor. Eller hur gör man? Vad för stolpar ska jag ta? Vad jag har sett har folk typ reglar men ruttnar inte dom?
Har sex hönor i lekstugan mitt i villakvarteren i Stockholm. Har nu äntligen skaffat hund och hönorna har hamnat på undantag.

Strajder

• Aspegården
SV: Ny hönsgård
« Svar #1 skrivet: 08 aug-08 kl 14:55 »
Sista biten ner mot marken kan man använda stående glest plank av tryckimpregnerat virke. Då är det lätt att följa marken och samtidigt kan den vågräta plankan som de skruvas i användas som fäste för nätet ovanför. (Tänk dig en kam med taggarna ner mot marken).

Prosit

• Södermanland
SV: Ny hönsgård
« Svar #2 skrivet: 08 aug-08 kl 16:13 »
Det var ett bra tips! Tack! Nu blev det enklare!
Har sex hönor i lekstugan mitt i villakvarteren i Stockholm. Har nu äntligen skaffat hund och hönorna har hamnat på undantag.

Dela detta:

* Inloggade just nu

99 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser