Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Från frisk till död på några timmar...  (läst 1234 gånger)

Sally

Från frisk till död på några timmar...
« skrivet: 16 aug-08 kl 10:52 »
En vuxen tupp och en 2 månaders tuppkyckling har hastigt dött (med några veckors mellanrum). Kycklingen gullade jag med bara några timmar innan jag fann honom död. Ingen diarré, fin fjäderdräkt, gott hull, ingen ohyra...vad ÄR detta??? Någon som vet vilken sjukdom som slår till utan symptom?

Tacksam för alla förslag- jag står helt rådvill!

Sally
Går det...så går det!

Grimla

• 432Grimla på bilden.
    • Hälsingland
SV: Från frisk till död på några timmar...
« Svar #1 skrivet: 16 aug-08 kl 22:15 »
Vart? låg den död, långt ifrån vattenskålen eller i närheten av den (eller annat vatten ?)
Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

Sally

« Svar #2 skrivet: 17 aug-08 kl 09:30 »
Den store tuppen låg mitt i hallonlandet och lilltuppen låg på golvet i hönshuset, båda långt från vattnet.

Sally
Går det...så går det!

fjäderfän

« Svar #3 skrivet: 17 aug-08 kl 09:35 »
höns är ju lite känsliga mot det mesta jag har oxå haft en som bara va död men sånt man får ta jag har nya tuppar om du vill ha.
sambo har 2 barn Tindra och Mio.  4hästar och 4katter

Sally

« Svar #4 skrivet: 17 aug-08 kl 17:00 »
Jo, visst är det så att höns kan dö utan att man vet varför, men om det är något jag kan bota gör jag hellre det! Är det mycket smittsamt kan det slå hårt mot min flock och jag är också försiktigare då om jag besöker andra som har höns, så att inte deras djur smittas. Och tack för erbjudandet, men tuppar har jag flera av  ;)...

Sally
Går det...så går det!

JennyN

• Jennys frön & sånt
« Svar #5 skrivet: 24 aug-08 kl 11:29 »
Det är ingen katt eller så som knäckt nacken på dem?

Mina katter äter inte på de bytesdjur de kommer in med. Antingen lever de, eller också hänger huvudet slappt pga bruten nacke. ofta ser jag inga andra skador.

Dela detta:

* Inloggade just nu

137 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidning jag någonsin har läst!
/Jeya M

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser