Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Träckprov?  (läst 736 gånger)

Norna

• Blekinge
Träckprov?
« skrivet: 17 sep-08 kl 15:19 »
Vet inte om denna fråga varit på tapeten innan, men... jag funderar på hur man ska göra med träckprov? Eftersom jag vill ha mina får ekologiska så kan jag ju inte avmaska på rutin.

Fick ett brev får Fårhälsovården angående deras så kallade "Lilla Paket" där bland annat två träckprov per år ingår. Det lät bra. Men det kostade 1250 kr per år!!  :o Är inte det ganska dyrt? Det måste väl finnas billigare sätt att fixa träckprov på?

Hur gör ni?

Tacksam för svar!!  ;)
I varje människa finns en drottning - tala till henne och hon stiger fram.

Birgit

SV: Träckprov?
« Svar #1 skrivet: 17 sep-08 kl 17:15 »
Kom inte ihåg att det var så dyrt 8) Men man har nytta av att vara med. Man kan skicka djur på obduktion också. Dessutom är det ju 2 x 6 individ prover. Man får en utförlig analys av vilka parasiter man har osv. Rådgivning och diskussion om åtgärd ingår ju också.
Ja, det låter mycket, men vad får man för 1250:- idag?
ag är också eko och jag tycker det är väl använda pengar. Men kanske väl mycket om man har 5 får t.ex. Jag har runt 70.

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
SV: Träckprov?
« Svar #2 skrivet: 17 sep-08 kl 18:09 »
Jag är också med (illa paketet) och tycker det är värt pengarna men, har för mig att de höjde i år. Man kan ju ringa till dem också alla vardagar och få tips och råd från kunniga fårveterinärer.  Jag har aldrig haft någon veterinär här så jag vet inte om det spelar någon roll om man har långt till närmsta fårhälsovård/veterinär?
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Dela detta:

* Inloggade just nu

77 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Höjdpunkt när tidningen kommer, väldigt bra tidning
/Jenny

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser