Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  hona el hane,ällingar  (läst 3068 gånger)

Colleen

• Gäst
hona el hane,ällingar
« skrivet: 11 aug-05 kl 12:31 »
Min kompis ska få tre ällingar av mig och hon vill ha 2 honor och en hane, hur i hela friden ska jag veta vad som är vad i denna ålder, de är 3 veckor nu.

Susanne

Re:hona el hane,ällingar
« Svar #1 skrivet: 11 aug-05 kl 14:46 »
Vilka gulliga dunbollar!  :D

Jag tycker du kan låta dem gå med sin mor några veckor till! Absolut minst till de har blivit helt befjädrade vid ca 6 veckors ålder, och helst lite längre än så också. Om du väntar till de är kring 6 veckor kan du höra på ljudet vad som är vad, eftersom hane och hona inte låter likadant. Honankorna kommer börja låta som ankmor sin!  ;D Om du redan nu absolut vill veta könen så ska det finnas något sätt att kränga kloaken ut och in, men jag vet inte hur man gör, och tycker också det är helt onödigt att utsätta ankorna för en sådan behandling.  :-\

Colleen

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 11 aug-05 kl 18:08 »
Tack så mycket, nä ,jag tänker inte ut öva grävtekniken på dem :o, jag lyssnar hellre ;D... Just nu piper de bara...hela tiden ::) , men de är söta då de är på promenad, pipandes.

katta

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 15 aug-05 kl 08:35 »
ja..det kommer nog inte att vara några problem att höra "vad som är vad" när de väl fått sina röster.

De som "tutar" mest, högst och gärna är honor :)
De som springer runt och mer tjattrar är hanar.

När de blir kanske runt 3 månader kan man även kolla efter "knorren" på hanarna, det är en fjäder/fjädrar på stjärten som blir ungefär som en lock, innåt mot huvudet

Susanne

« Svar #4 skrivet: 15 aug-05 kl 11:07 »
De som "tutar" mest, högst och gärna är honor :)

Det var en bra beskrivning!  ;D  ;D

nappe

« Svar #5 skrivet: 11 sep-05 kl 11:31 »
Min kompis ska få tre ällingar av mig och hon vill ha 2 honor och en hane, hur i hela friden ska jag veta vad som är vad i denna ålder, de är 3 veckor nu.

???Hej,det var en fin bild på dina ankor.Vad är det för ras?
Har du några att sälja,skulle jag vara intresserad.

:-[

Dela detta:

* Inloggade just nu

173 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser