Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  mina ankor - BORTA!  (läst 1910 gånger)

bondelinda

• Stöd globalt - handla lokalt
    • Västergötland
    • Svingsåsen
mina ankor - BORTA!
« skrivet: 29 dec-05 kl 10:10 »
Snyft mina 4 myskankor (3 honor+1 hane) spårlöst försvunna. :'(

Matade dem som vanligt på kvällen. De går lösa med möjlighet att gå in (vilket de alltid gör på natten).

Morgonen därpå låg snön vit på backen, och inte ett enda ankspår någonstans!! Inte var de i huset heller. Bara helt väck!

Kan det verkligen vara ett djur som tagit allihop? Eller finns det folk som stjäl ankor? Kan de ha flygit iväg? Vart?

Jag bor i Härryda så om någon sett tre svart/vita myskankor och en svart större med vit hätta. Så hör av er!!

Litet småskaligt jordbruk med brukshästar. Gårdsbutik öppen ons 15-18 lör 10-15. Kaninkött, honung, bär, ägg, potatis, mensskydd, ekologiska garner samt miljövänliga och naturliga hud- och hårvårdsprodukter från Eilas och tvättnötter från tvåleriet. www.svingsasen.se

Brethbacken

• Gäst
Re:mina ankor - BORTA!
« Svar #1 skrivet: 29 dec-05 kl 10:27 »
Tyvärr så finns det människor som stjäl ankor, jag vet att i somrast så var det några här omkring i Dalarna som vart av med ankor, helt spårlöst borta.
Hoppas att du finner dom.

jenni

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 29 dec-05 kl 18:47 »
så vitt jag vet kan ankor flyga. Du har inte sett de flyga tidigare?
Hoppas ni får tillbaka dem :-\

christine

• Bor i Skinnskatteberg, Västmanland.
    • Västmanland
« Svar #3 skrivet: 01 jan-06 kl 19:09 »
Jag för min del stänger alltid om mina djur om kvällarna för att skydda dom mot eventuella rovdjur. Hoppas att dina ankor tagit en liten utflykt och att de kommer tillbaka när de är hungriga.

Christine
Söker en livskamrat som vill bo med mig på gården.

TuppenManne

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 03 jan-06 kl 18:33 »
Usch vad tråkigt! Jag har hört att det finns hysteriska människor som tar ihjäl fåglar i rädsla för fågelinfluensan. Låter inte klokt, men det är vad jag hört i allafall. Hoppas verkligen att det inte har hänt dina. Förmodligen har dom blivit skrämda och flugit iväg, för ankor kan ju flyga bra. Hoppas dom hittar hem igen och kommer åter.
Är du intresserad av nya (eller fler, när dina kommit tillbaks...) har jag en myskank-familj du kan få gratis. Jag bor visserligen i Stockholm så det kanske är en bit mellan oss. Är du intresserad är det bara att du hör av dig. Jag har fått dom från en 4H-gård här i Stockholm men har inte plats för dom i mitt lilla hönshus. Det är en mamma med 4 ungar. Alla är snälla och tama. Dom är vita med svarta fläckar här o där.
Hälsn Marie Hjort
Tel.08-715 27 29, 070-758 07 23, mariehjort@hotmail.com

Dela detta:

* Inloggade just nu

228 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser