Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur länge dräktiga?  (läst 6352 gånger)

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
SV: Hur länge dräktiga?
« Svar #40 skrivet: 03 jan-09 kl 20:37 »
Åh vad jag känner igen mig.  ;D Jag gissar på strax efter 4 på morgonen imorgon.

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #41 skrivet: 04 jan-09 kl 09:36 »
Och världen håller andan. Hur går det?

Vercinos

• Smedsgårds djurhörna
    • Småland
    • Smedsgårds djurhörna
« Svar #42 skrivet: 04 jan-09 kl 10:01 »
Inte en killing alls här...

Matilda tror jag med all säkerhet är dräktig, men Lovisa kan mycket väl vara skendräktig, eftersom hennes fosterrörelser (=mag o tarmrörelser?) är så otydliga. Matildas vulva är mycket svullen och röd, men det har den varit i en vecka nu. Juvret blev större igår. Där är vi alla säkra på att vi känner forsterrörleser, likaså är hon markant lugnare på promenader, men kan fortfarande göra jämnfota hopp och krumsprång. Lovisa är också lugnare på promander, men har annars inga jättetydliga tecken.

Båda getterna äter bra, är precis som vanligt och verkar inte alls vilja killa. Därför ska jag trotsa det kalla vädret och gå promenad med dem. Det sägs ju funka för människor...Börjar bli uppriktigt orolig. Vet inte alls vad jag ska göra annars. Har funderat på det där med ketchupeffekten, alltså om jag tjongar till Matildas huvud hårt som f-n, så kanske den ploppar ut ;D!
Gift 36-åring med fem barn, fyra hundar, fem Sv. lantrasgetter, två katter, tre marsvin, undulater, samt höns och fransk vädur.

Sussilo

• Gäst
« Svar #43 skrivet: 04 jan-09 kl 10:44 »
Ja, jag håller både tummarna, tårna och nästan andan också! Har getterna gått med bock hela tiden? Såg du när Matilda betäcktes och är säker på datumet? Hon kanske inte blev dräktig den brunstperioden och isf får du vänta YTTERLIGARE 18-21 dagar, HEMSKA TANKE!!! Röd och svullen vulva och rejält juver är tecken på att det är på G, men de tecknen KAN uppträda tidigt. En lugn promenad är bra för er alla!

Vercinos

• Smedsgårds djurhörna
    • Småland
    • Smedsgårds djurhörna
« Svar #44 skrivet: 04 jan-09 kl 12:30 »
Det känns tröstande att ni tänker på oss.

Både Matilda och Lovisa blev betäckta hos Gruff innan jag köpte dem. Sedan har vi en egen bock, född april-08, som de gått med sedan dess. Han har har försökt rida på dem flera gånger, men de går alltid undan och några tecken på brunst har jag inte sett. Men man vet aldrig...

Matilda och den vanligtvis busiga Lovisa är mycket lugnare under våra promenader, likaså idag. Den enda som busar ordentligt är bocken Hjalmar! De lät sig väl smaka av lingonris och ljung i skogen och sedan av äpplen och morötter i boxen.

Visst kan det vara så att det faktiskt inte är dags ännu och så länge de äter och agerar som känner jag mig relativt lugn...

Tack än en gång för alla snälla och uppmuntrande ord från er alla.
Gift 36-åring med fem barn, fyra hundar, fem Sv. lantrasgetter, två katter, tre marsvin, undulater, samt höns och fransk vädur.

mollys

• Carpe Diem
    • Småland
« Svar #45 skrivet: 04 jan-09 kl 20:39 »
Vad spännande, min get kommer oxå ifrån Gruff. Så då har de samma pappa sen om det kommer några killingar vill säga.......vilket det aldrig verkar göra. 8)
Småländsk gårdsägare med man och tre barn, har Hästar,Hundar,Katter, Dvärgkochinhöns , Myskankor o 6 Får.

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #46 skrivet: 04 jan-09 kl 22:16 »
Ja visst känns det igen!  Först går man upp helt i onödan varannan timme i tre fyra veckor, därefter är man helt slut, och sover som en stock den gången man faktiskt behövs ...
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #47 skrivet: 06 jan-09 kl 00:50 »
Och ALLTID när man kokar kaffe!

Anna

• -
« Svar #48 skrivet: 09 jan-09 kl 23:53 »
Inget än? Inser just att det kanske skrivits om det i nå'n annan tråd, borde kollat det först...
Lycklig på landet i Medelpad med make, två söner, katt, höns och förhoppningsvis mer djur framöver...

Dela detta:

* Inloggade just nu

115 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Makalöst mysig och lärorik tidning för en som tycker om återbruk och självhushållning!
/ PW

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser