Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bananer i curryröra  (läst 2214 gånger)

Asolo

• Gäst
Bananer i curryröra
« skrivet: 06 okt-05 kl 08:31 »
Jag åt lunch på ett café för ett tag sedan och åt av deras buffé. Jag tog en sked av något som jag trodde var en typ av potatissallad. Döm om min förvåning när jag tar en tugga och förväntar mig potatis och så är det söta bananer.

Det var någon söt curryröra som bananskivorna är nedrörda i. Någon som kan ha recept på något liknande eller kanske kan ge en vink om vad det kan vara i?

Cecilia

• Gäst
Re:Bananer i curryröra
« Svar #1 skrivet: 23 okt-05 kl 00:24 »
Vad var det för sorts ställe du åt på? Vad smakade rätten mer än banan; starkt, kokos(mjölk), grädde?? Jag älskar curryröror med banan i alla dess former och kanske kan jag ge dig några tips om du upplyser mig lite mer... :D

Asolo

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 28 okt-05 kl 10:45 »
Det var ett litet vegetariskt café. Njae.. jag tror inte att det var mjölk eller kokosmjölk i. Mer åt nån oljedressing, men det smakade inte "fett". Chilipulver var det nog också i kanske, bara en liten aning.

Cecilia

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 07 nov-05 kl 12:03 »
Varför inte fråga caféinnehavaren? De vill väl aldrig ge ut hela recept men kan kanske upplysa dig lite närmre om vad de har för ingredienser i curryn.

Dela detta:

* Inloggade just nu

270 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser