Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vaktlar och höjder  (läst 1151 gånger)

Kedji

Vaktlar och höjder
« skrivet: 18 apr-09 kl 22:46 »
Jag har beställt några stycken kinesiska vaktlar och väntar otåligt på att de ska bli leveransklara. Jag håller just nu på med att fixa med burar och har därmed lite funderingar.
Vaktlar är ju marklevande djur vilket får mig att undra om det går att bygga deras bur i två plan med en ramp upp. Tanken var att ha en rastgård under själva "sovstället". Kommer de söka sig uppåt då eller är det ingen idé att ha två våningar då de kanske bara kommer vara på det nedre planet?

Vore kul med lite svar och tips :)

//KJ

Jorduggla

SV: Vaktlar och höjder
« Svar #1 skrivet: 18 apr-09 kl 23:19 »
Vi har japanska vaktlar, och de har två hyllor med ramp/stege upp. De går upp där hela tiden, och verkar stortrivas med att det finns lite alternativa platser att uppehålla sig på.
Tuppen har en av hyllorna som sin "galplats" och på kvällen lägger de sig under hyllan och kurar ihop tillsammans.
Det är ju bra utnyttjad plats:)

Det går nog lika bra med de kinesiska skulle jag tro.

Sara

Kedji

SV: Vaktlar och höjder
« Svar #2 skrivet: 18 apr-09 kl 23:49 »
Tack för hjälpen :) Nu kan jag spåna vidare med hobbyarkitekturen!

Dela detta:

* Inloggade just nu

178 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser