Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Rinner ur näbben på slö höna  (läst 2426 gånger)

Ljus

• Västergötland
Rinner ur näbben på slö höna
« skrivet: 10 maj-16 kl 15:08 »
hej ! Behöver era råd ! Min höna har blivit slö och det rinner vätska blandat med slem ur näbben på henne . Vätskan är grön men jag vet inte om det kanske beror på att det ligger lite gräs i krävan på henne som kan ha färgat det.

Just nu kan hon inte äta då direkt hon tar ner huvudet så rinner det . Samma sak händer när hon dricker vatten .
Har känt på hennes kräva men den är alldeles tom . Har försökt ge henne sånt hon annars älskar att äta men hon totalvägrar att äta det . Fick i henne ett russin men när hon böjde ner huvudet rann det ut igen .

Hon är även lite svullen över buken.

Hur hade ni gjort? avliva eller finns det något man kan göra ? Har letat och letat på nätet men hittar bara "stopp i krävan" men hennes är ju alldeles tom .

Permission

• Uppland
SV: Rinner ur näbben på slö höna
« Svar #1 skrivet: 10 maj-16 kl 16:14 »
prognosen ser dyster ut.

sonja på slätten

• Halland
« Svar #2 skrivet: 10 maj-16 kl 18:57 »
Hönan är jättedålig. Håller med föregående.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Gilbert

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 11 maj-16 kl 09:55 »
Hos medvetna djurägare har djuren rätt till ett värdigt slut. Man är inte mera djurvän om djuren får lida i dagar för att husse/matte inte kan ta ett beslut. Det kan t o m vara smittsamt och fortsätta på andra höns som kommer i kontakt med sekret etc. Man får ersätta borttagna höns, de repar sig sällan.

Dela detta:

* Inloggade just nu

51 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser