Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur långtid imellan?  (läst 1055 gånger)

Methoni

• Närke
Hur långtid imellan?
« skrivet: 09 feb-10 kl 18:41 »
Hej!
Nu har min andra geta fått en killing men hon ser väldigt kantig ut på magen fortfarande så jag funderar på om hon har en till ???. Hon vill inte att jag känner på magen och eftersom hon hela tiden är vid den lilla så vill jag inte bråka med henne.
Hur långtid kan det gå imellan första och andra killingen? Det har nu gått 10 timmar.
Tildas kom med bara en knapp timma imellan.

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Hur långtid imellan?
« Svar #1 skrivet: 09 feb-10 kl 22:30 »
tio minuter ...  Har efterbörden kommit?
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Methoni

• Närke
« Svar #2 skrivet: 09 feb-10 kl 22:44 »
Jag har inte sett det. Den här har kommit utan att jag var med.Jag var ute nu ikväll och hon(Gerda) har fortfarande väldigt kantig mage. På Tilda gick ju magen ned på en gång efter den sista,hon fick ju två. Kan det gå så här långtid imellan?

Sussilo

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 10 feb-10 kl 11:27 »
Det kan inte gå 10 timmar mellan killingarna utan att geten är allvarligt sjuk och det hade du sett! Äter och dricker geten normalt? Ställ dig bakom geten, böj dig över henne och liksom "omfamna" henne bakifrån. Lägg handflatorna mot getens mage alldeles framför juvret och gör några fasta tryckningar uppåt. Känns det löst är där förmodlgen ingen killing kvar. Skulle där finnas en killing, kan man känna den som en fastare "knölighet". Då måste en vet. kontaktas!
« Senast ändrad: 10 feb-10 kl 11:30 av Sussilo »

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #4 skrivet: 10 feb-10 kl 20:45 »
Eller stå grensle bak-o-fram över henne, jag tycker det går lättare då.

Men gå i första hand efter allmäntillståndet:  Om hon äter, dricker, går, ger di, sköter om sin lille, tigger mat som vanligt, då har efterbörden nog både kommit ut och blivit uppäten.
« Senast ändrad: 10 feb-10 kl 20:48 av Trollmor »
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Dela detta:

* Inloggade just nu

139 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser