Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  råsaft på äpplen  (läst 3814 gånger)

Sågaren

• Medelpad
råsaft på äpplen
« skrivet: 22 aug-13 kl 20:59 »
Ska jag köra äpplerna med eller utan kärnhus i råsaftcentrifug har tidigare kört med kärnhus och jag tycker att det smakar utmärkt men hur blir det med lagring, förstörs saften lättare eller spelar det ingen roll  hur gör ni andra som har råsaftcentrifug.
Med många kulörta lyktor jag gick mig i världen ut. De slocknade - ljudlöst och oförmärkt,
och så tog det vackra slut...

MissT

• Västergötland
SV: råsaft på äpplen
« Svar #1 skrivet: 23 aug-13 kl 00:28 »
Äpplekärnor innehåller ett gift, men kanske kommer det inte med så mycket i den färdiga juicen.

karsan

• Södermanland
SV: råsaft på äpplen
« Svar #2 skrivet: 06 sep-13 kl 17:49 »
Jag kör med kärnor och allt.  Har inte prövat att ta bort kärnhuset först, så jag kan inte yttra mig om skillnad i hållbarheten.  Här brukar det börja jäsa efter en vecka, även i kylskåp. Blir god cider. Vill jag spara som råsaft=äppeljuice är det frysen som gäller.

Dela detta:

* Inloggade just nu

122 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser