Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  En fyrbening i hemmet.... På prov  (läst 1446 gånger)

regnpipan

• Gäst
En fyrbening i hemmet.... På prov
« skrivet: 24 feb-12 kl 10:05 »
Vi höll på att köpa en hund i höstas, en tysk jaktterrier som självklart var tänkt att användas till jakt. Dessvärre blev han sjuk och dog innan vi ens fick hem honom.

Igår när jag var ute på jobb och möten ramlade jag på en uppfödare som lite sorgsen berättade att hans nya avelstid, 4 månader, inte hade full uppsättning tänder. Den får med andra ord inte plats i kenneln, oavsett hur trevlig den än må vara. Vi landade i att jag fick hem hunden på prov i någon vecka. Och ja, även denna tik är en tysk jaktterrier.

Mitt intryck efter mindre än ett dygn är att denna individ är väldigt mjuk och lätt att ha att göra med. Hon är följsam och har fått en god början i lydnadsträningen. Hon är inte det minsta bytesmedveten utan vem som helst kan ta ifrån henne vad som helst utan att på sin höjd få en bedrövad blick. Träffade för övrigt även tikens mor och mormor på kenneln, även dessa hundar är synnerligen mjuka i hemmet. Men båda har stor dådkraft när det kommer till att ge sig i kast med rävar i gryt. Valpen har också visat stort intresse när hon presenterats för skjutna rävar.

Så nu återstår det att se hur allt funkar med detta lilla yrväder i huset. Med lite tur så har vi hittat en ny familjemedlem...

Charlotte

• -
SV: En fyrbening i hemmet.... På prov
« Svar #1 skrivet: 24 feb-12 kl 10:15 »
Åh, vad roligt :)
Själv har jag en 13 veckors Border collie här hemma, visst är det härligt med valpar?
Lycka Till!
Mvh
Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

regnpipan

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 24 feb-12 kl 10:20 »
Tackar!

Det är superkul och en aning pirrigt om allt skall falla på plats. Kan ju omedelbart konstatera att den lilla tiken, som för övrigt kallas Missan (!) tokcharmat de flesta i familjen.

tinna.m

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 24 feb-12 kl 10:21 »
Trevliga hundar. Har sett en tremånaders backa för en häst, ta sig en funderare och komma igen snett bakifrån..
Mycket hund i fickformat och därtill hemtrevliga. Grattis!
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #4 skrivet: 24 feb-12 kl 15:40 »
Bra regnpipan,bara ordna medlemskap i grythundklubben oxå ;D
Fjäderfän och kaniner

Dela detta:

* Inloggade just nu

197 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser