Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Förvaring  (läst 1602 gånger)

ulrica

• Skåne
    • Min blogg
Förvaring
« skrivet: 03 mar-06 kl 09:22 »
Som innehavare av en styck odlingslott och bosatt i en lägenhet har jag problem med att finna förvaring till avkastningen från odlingslotten. Har hört talas om att man kan ha viss förvaring på balkongen, men hur går det då till? Och hur skyddad är man från objudna gäster som möss och fåglar?
=)/ulrica

Vitis

• Skåne
Re:Förvaring
« Svar #1 skrivet: 03 mar-06 kl 12:09 »
En vän till mig som odlar på kolonilott har gjort en mycket simpel jordkällare av en vanlig blå plasttunna som är nergrävd, locket är isolerat med en tjock frigolitskiva och har ett böjt rör (som en upp-o-ner snorkel) för ventilation. Det funkar lika bra som en jordkällare nästan men är såklart lite krångligt att lägga ner/hämta upp ur.

Ska man förvara på balkongen måste man se till att det inte fryser på vintern och på sommaren funkar det inte så bra eftersom det bli för varmt.

Man kan köpa (på Bauhaus t.ex. har jag sett) stora lådor av frigolit som är till för frostfri grönsaksförvaraing, det borde vara det enklaste men även en sånt fryser ju om det är kallt länge.

Som sagt, lite tankar bara, jag har inte förvarat nåt själv på dessa sätt.

ulrica

• Skåne
    • Min blogg
Re:Förvaring
« Svar #2 skrivet: 29 maj-06 kl 14:01 »
Tack för tankarna!  :)

Bor ju ganska så långt söderut, så det kanske funkar med frigolitlåda på balkongen...... hmmm....
=)/ulrica

Dela detta:

* Inloggade just nu

169 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning där det mesta tas upp! Klart prisvärd läsning.
/Theo

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser