Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Pumpor och squash!!!  (läst 1702 gånger)

Razmusen

Pumpor och squash!!!
« skrivet: 06 jul-06 kl 14:31 »
Hej alla glada!
Jag odlar lite pumpor och squash på balkong(en stor balkong).
Men jag har ett litet problem,dom skrumpnar ihop och ramlar av.
Jag har pollinerat några stycken och dom växer så det knakar.
Jag bor i märsta norr om stockholm,är det någon som vet om det är dåligt med insekter så mina pumpor inte blir pollinerade?
Tacksam för svar. 8)

Magda

• Västerbottens kustland
    • Västerbotten
    • Fru Magdas
Re:Pumpor och squash!!!
« Svar #1 skrivet: 07 jul-06 kl 19:59 »
Det är nog det som är problemet. Du får kanske köpa ett litet hummlesamhälle? Inte så glada grannar. Eller, hemska tanke, hybrider som är självfertila.
Fru Magda bor på en gård i Västerbottens kustland med make och tre barn. Lite djur och stora odlingar. Odlar för avsalu med start sommaren 2012. Bloggar på http://blog.frumagdas.se Följ mig gärna på facebook, http://www.facebook.com/frumagdas

rosita51

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 08 jul-06 kl 13:41 »
Du får hjälpa till med pollineringen själv. ;)
MVH Rosita zon 1

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #3 skrivet: 08 jul-06 kl 14:09 »
Sätt på dig en randig tröja och går runt med en fin akvarellpensel och liksom dutta i blommorna. Hmnja.....den randiga tröjan är mest för ens egen skull. Känns roligt att leka humla  :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

174 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser