Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönsnät  (läst 3918 gånger)

Anso1971

• Dalarna
Hönsnät
« skrivet: 21 jul-06 kl 16:10 »
Såg att ÖB sålde hönsnät, 4 olika modeller. Är detta nät bra? Har inte varit där och tittat utan bara läst i broschyren.
Medlem i JAK, amningshjälpen och sv. byggnadsvårdsföreningen, ammade min yngsta i 3½ år, har alltid känt mig udda och sagt att jag är född under fel århundrade, skönt att hitta hit!
Bor med mina tre barn på en gård med äppelträd, hallonbuskar, höns och utsikt över Siljan.

Skytten

• Skåne
Re:Hönsnät
« Svar #1 skrivet: 21 jul-06 kl 16:16 »
Fyrkantsnätet är OK, det är svetsat och kostar 175/10 meter.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Susanne

« Svar #2 skrivet: 21 jul-06 kl 21:23 »
Tänk bara på att hönsnät inte är lämpligt att använda till en rastgård om det finns rävar eller mård som kan tänkas vara hugade spekulanter på hönsen. Det enda hönsnät duger till är att hålla höns inne, men det håller inte objudna gäster kvar på utsidan.

Anso1971

• Dalarna
« Svar #3 skrivet: 22 jul-06 kl 20:46 »
OK.

Vad köper jag till en rastgård och var köper jag det? Mård har jag aldrig sett eller hört att det finns här omkring, men en räv strök omkring här i vintras.
Medlem i JAK, amningshjälpen och sv. byggnadsvårdsföreningen, ammade min yngsta i 3½ år, har alltid känt mig udda och sagt att jag är född under fel århundrade, skönt att hitta hit!
Bor med mina tre barn på en gård med äppelträd, hallonbuskar, höns och utsikt över Siljan.

Susanne

« Svar #4 skrivet: 23 jul-06 kl 00:26 »
Gunnebostängsel, troax-stängsel, svetsat fyrkantsnät, osv.
Gunnebo vet jag inte riktigt, det kanske går att goggla sig fram var du kan få tag på det. Troax och liknande stängsel hittar du iallafall om du letar på troax eller hundgårdsstängsel. Men det är DYRT. Billigare att köpa fyrkantsnät och bygga egna ramar. Fyrkantsnät bör du ha minsta trådtjocklek 1,5 mm för att försäkra dig om att hålla hundar, rävar och mårddjur på utsidan. Finns att beställa från nordpost och högberga.  

Archibald

« Svar #5 skrivet: 23 jul-06 kl 08:46 »
Gunnebo säljs vi bygghandeln och granngården.
det svetsade nätet som de har på öb tror jag är gunnebosom gör.
etiketterna är exakta, bortsett från namnet.
priset skiljer sig dock med hundratals kronor.

vill man beställa så kan man göra det via t.ex. nordpost.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

195 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser