Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Släpar huvudet i marken...  (läst 1687 gånger)

sallyzevenwacht

• Halland
Släpar huvudet i marken...
« skrivet: 21 nov-10 kl 00:03 »
Jag har en höna som var helt pigg igår, men när jag kollade till dem idag var hon helt loj. Hon brukar alltid vara pigg och springa runt, men idag så var hon helt borta liksom...
Jag tog upp henne och höll henne i famnen, då la hon sitt huvud på min arm och vilade det där.Hon brukar inte alls vara så lojal...
Jag satt ner henne och puttade lite på henne för att se om hon var vinglig, men hon gick. Lite sakta bara.
Sen la hon sig i ett hörn och bara låg.
Vad kan ha hänt?
Jag höll fram mat men hon åt inte. Jag vet inte om hon hade gjort det på natten heller.
Ibland gapar hon och blundar. :'( :'( :'( :'(
Dv. höns, undulater & ragdoll

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: Släpar huvudet i marken...
« Svar #1 skrivet: 23 nov-10 kl 07:30 »
Hur var hon i hullet/muskulaturen? Någon skit/smuts i baken, färg på skiten/smutset, lukt? Avföringen, hur såg den ut? Syntes något annorlunda i halsen?
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

sallyzevenwacht

• Halland
« Svar #2 skrivet: 23 nov-10 kl 15:54 »
Nu har vi ändå tagit bort henne för smittorisken, vi vill inte ha 13 andra sjuklingar. Vi har städat och så också.
Men, hon luktade lite "fränt" vid näbben och så rann det snor. Hon var bra i hull, skinnet var okej och hon hade ingen i halsen som jag såg. Hon bajsade därimot inte så mycket... :-\ var nog någon infektion i kärvan, luftvägarna eller nåt sånt. Ibland sträckte hon fram halsen och gapade.
Dv. höns, undulater & ragdoll

The Game

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 25 nov-10 kl 15:11 »
Kan det som sagt inte varit något me krävan..
Låter som det Gunnel hade innan hon gick bort..

Dela detta:

* Inloggade just nu

458 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser