Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  räven tog alla  (läst 1652 gånger)

Colleen

• Gäst
räven tog alla
« skrivet: 24 jun-06 kl 13:21 »
Så nu har räven tagit alla mina ankor 4 st och skadade andriken så han fick avlivas :'(.
Det var onekligen en intressant början av en dag då jag kom hem på natten från akuten, eftersom jag brutit foten. Jag kunde inte sova på hela natten och till slut klev jag  upp från sängen med kryckorna. Hoppade ut till Ankorna för att släppa ut dem...det fanns inga ankor  :o. Jag hoppade in och såg andriken som inte kunde gå och såg ett hål i väggen. Räven hade alltså gått igenom väggen ???. Ja herreguud inte var det hållbart material i alla fall (jag märkte att det var helt murket).
Kan nämna att andriken klarade sig från en rävattack för 4 dagar sedan och jag hade precis släppt in honom med honorna igen.
Då var räven här dagtid runt 14 tiden och jag hittade andriken skadad i hagen, han blev förlamad i ena vingen men var pigg sedan. Just den dage hade jag satt fast hundarna eftersom de envisades med att springa till byns tikar ;) , annars brukar de passa ankorna.

Förra sommaren hade jag och min man missförstått varandra så vi hade glömt att stänga till ankorna och då vart andriken väldigt svårt skadad, men klarade sig. Tänk vad han fick utstå mycket  under sitt korta liv ,3 år.
Fy vad det är tyst på gården nu ...

Amanda

• Djuren är åtminstone mänskliga!
    • Västmanland
Re:räven tog alla
« Svar #1 skrivet: 24 jun-06 kl 13:31 »
 :'(  Fy så sorgligt!  :'(

Återigen kan vi bara konstatera att räven är nog den största luring vi har!!! Där går inget djur säkert om man inte har det väl inhägnat! Tyvärr, tyvärr!!

Men ta sig in genom väggen  ???

Genbank i lantrasen Hedemorahöns sedan 1992. Umgås dagligen med mina 'Lyckliga Hönor' och deras småttingar.

Colleen

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 24 jun-06 kl 14:29 »
Jag tror den här räven var desperat, vi har ganska mycket rävar och grannen har haft "Drive in"  med lösa kaniner förut, men de har blivit uppätna allihop, så den kanske har vant sig vid att få lättfångad mat och nu är hungrig som bara den. Den har rivit och bitit sig igenom och sedan tryck/dragit igenom mina stora ankor ,genom det inte så stora hålet.. ??? . Och varför lämnades andriken??

Susanne

« Svar #3 skrivet: 24 jun-06 kl 23:23 »
Vad tråkigt för dig och dina ankor! De som var så fina.  :'(
Att räven skulle ta sig genom en vägg är nog inget någon räknar med, men jag har hört om en mink som gjort detsamma.
Ja, jag kan tänka mig att det är tomt och tyst på gården utan de kvackande raringarna. Jag hoppas du inte ger upp nu, utan försöker få tag på nya ankor, även om du säkert inte känner dig speciellt sugen just nu.

Dela detta:

* Inloggade just nu

137 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser