Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  När börjar ankorna värpa för säsongen?  (läst 9896 gånger)

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: När börjar ankorna värpa för säsongen?
« Svar #20 skrivet: 07 feb-13 kl 14:45 »
Nu är det snart dags för många ankor att börja värpa, så då är det ju bra att tråden med Azoo-Linas recept på hur man kokar ankägg puttas upp.

Löskokt ankägg till frukost, det är en lyx som få får prova på. Men det är så gott att jag inte vill vara utan det, kommer att fortsätta med ankor tills jag inte längre förmår att sköta om dem, vilket förhoppningsvis ligger många decennier in i framtiden.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Vilkhyttan

• Östergötland
« Svar #21 skrivet: 08 feb-13 kl 12:42 »
Jag brukar låta äggen koka upp med vattnet och småkoka i 2-5 min beroende på hur hårda jag vill ha dem sen spolar jag äggen i kallt vatten tills de svalnat, brukar bli kanon :)

hajens

• Skåne
« Svar #22 skrivet: 16 feb-13 kl 08:46 »
mitt första gulanksägg för året kom idag. Tidigare än väntat.
Svensk gul anka, hedemorahöns och kopparmaran
http://billinge22.hemsida24.se/

Vilkhyttan

• Östergötland
« Svar #23 skrivet: 16 feb-13 kl 18:47 »
Mina Blekinge började vid nyår  ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

286 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser