Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bastu för sommargästerna?  (läst 1334 gånger)

Bäckaryd

• Småland
Bastu för sommargästerna?
« skrivet: 18 dec-10 kl 16:16 »
Är i akut val och kval över frågan om bastubygge.

Jag ska flytta till landet och bygga nytt permanenthus på torpets fastighet. Då blir de två torpstugorna lediga och min plan är att kunna hyra ut antingen veckovis eller som Bed&Breakfast till förslagsvis tyska turister.

Därför bygger jag nu ett dusch/toarum i anslutningen till vedboden som är tänkt för gäster som övernattar på torpen eller gäster som kommer för att rida på hästarna etc.

Och så är det detta med besluten.... Ska jag bygga vedeldad bastu eller förråd på ytan som blir i det nya dusch/toahuset?

Om ni skulle åka på "Bo på lantgård" eller till ett Bed&Breakfast på landet, mitt ute i småländska skogarna - vad skulle ni vilja ha? Svara gärna om bastu känns överflödigt, jag hör gärna alla åsikter i frågan.

Hälsningar Anneli

PS: Jag lurar också på en badtunna utomhus men den behöver ju inte planeras in i samband med att grunden gjuts. Och dom kommer nästa vecka med grävskopan...

tinna.m

• Skåne
SV: Bastu för sommargästerna?
« Svar #1 skrivet: 18 dec-10 kl 16:23 »
Lättare ändra bastu till föråd än föråd till bastu :-\
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

ersam

• -
« Svar #2 skrivet: 18 dec-10 kl 16:34 »
Jag har försökt sätta mig in i "branschen" av privata intressen och vad jag hört är att det nästan är ett måste med dusch + toa för varje rum/lägenhet för att man ska kunna ta betalt så det täcker kostnaderna.

Kanske det går att göra etappvis och att ditt bad/toa-hus i nästa skede blir bastu när du ändå har vatten/avlopp framdraget om du sätter in dusch/toa i torpstugorna?

Rosten

• Närke
« Svar #3 skrivet: 19 dec-10 kl 00:29 »
Vi hyr ut till folk och vi har bastu till sommargästerna.
Ingen sommargäst har någonsin använt den.

På vintern hyr vi ut permanent och då har bastun använts vid 2 tillfällen sedan 15 augusti.

Lite mer om våran lillstuga som vi hyr ut.
http://www.alternativ.nu/index.php?topic=34673.0

Dela detta:

* Inloggade just nu

313 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser