Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Flusa - finns starkare alternativ?  (läst 1947 gånger)

Falin

• -
Flusa - finns starkare alternativ?
« skrivet: 01 jan-11 kl 16:43 »
Vi har kall lösdrift, alltså klipper jag inte våra kor. Men för att undvika ohyra så behandlar jag med Flusa även under vintern. Jag är dock inte riktigt nöjd med resultatet, tycker att det klias en del ändå. (Tror inte det är skabb, det är typiskt "lus-kliande".)
Så jag funderar på att byta medel, vilka fler finns det och vad har ni för erfarenhet av dem? Bayticol, tex, som verkar ta både skabb och löss, som jag förstår det?

Falin

• -
SV: Flusa - finns starkare alternativ?
« Svar #1 skrivet: 01 jan-11 kl 17:43 »
Jag använder ju Switch till hästarna ibland, men då står det bara att det är emot knott och fästingar. Eller finns det en annan för nöt, kanske?

Om möjligt så vill jag undvika de medel som även tar inälvsparasiter, helt enkelt för att jag inte vill avmaska i onödan. Med Flusan får man ju hälla på med jämna mellanrum, men det kanske inte är så med Ivomec och Noromectin? Om det bara behövs 1-2 ggr/vinter med dem är jag beredd att ompröva den tanken.  :)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #2 skrivet: 01 jan-11 kl 22:46 »
Eprinex !
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #3 skrivet: 02 jan-11 kl 00:12 »
Flusa är starkare än Switch säger min vet. Flytix finns ju än så länge men, tror att det skulle sluta tilverkas.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Movitz.

« Svar #4 skrivet: 02 jan-11 kl 21:14 »
jag använder alltid flusa och tycker det fungerar på mina klippta djur. kan du inte prova att klippa lite på svansroten (där är mina mest angripna) så medlet verkligen kommer dit det ska. bara en tanke. ibland baddar jag lite i ljumskarna också.

Dela detta:

* Inloggade just nu

331 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Verkar vara en mycket användbar tidning!
/Marcus

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser