Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lysa ägg...  (läst 3002 gånger)

fille

• kraschlandning....
    • Småland
Lysa ägg...
« skrivet: 07 jan-11 kl 00:09 »
någon här som vet av någon bra ägglysningslampa där man ser allt man vill och behöver se...köpte två lampor en för vita ägg och en för bruna ägg...totalt värdelösa...lyser och lyser men blodprickarna ser man ändå inte...

vore tacksam för hjälp..

...småländsk gård...afrikanska dvärggetter...en hög värmlandsfår...katter...malinois...chihuahuablandning...brahma...dvärg brahma...skånegås...broncekalkon...cröllwitzerkalkon...japansk jumbovaktel...fransk jumbovaktel...kinesisk dvärgvaktel...

Aklejan

• -
SV: Lysa ägg...
« Svar #1 skrivet: 07 jan-11 kl 01:30 »
Jag bad Granngården att ta hem en lampa från Nordpost!
Den har funkat perfekt  :D

Eko-Trädgård

• Frukta inte - Ät frukt - Frukt är livet ( Di Leva)
    • Västerbotten
    • eko-trädgård
« Svar #2 skrivet: 07 jan-11 kl 07:56 »
Jag bad Granngården att ta hem en lampa från Nordpost!
Den har funkat perfekt  :D

<<<<<<<Den lampa har jag också... fungera bra till alla ägg även gröna som är svår lyst.

mvh

Jonathan
www.eko-tradgard.se
Ekotradgard@outlook.com
webbshopp www.ekotradgard.tictail.com

Natha

• Blekinge
    • http://www.nathalies.n.nu/
« Svar #3 skrivet: 07 jan-11 kl 08:08 »
Fille. var köpte du dina lyslampor och vilket märke? jag ska nämligen oxå köpa en snart, har använt en vanlig liten byggficklampa me blått ljus, den va skitbra tills jag blev av med den :(
När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

http://nathalies-xenja7.blogspot.com

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #4 skrivet: 07 jan-11 kl 12:07 »
jag har en jäääätte gammal makita ficklampa som jag tejpade fast en avskuren plastflaska i lämplig storlek så det blev typ en tratt, täckte den med silvertejp så lyser det bara i det lilla hålet, köpte även en lite starkare lampa så batteriet varar inte så länge men det är ju bara att ladda den.
borde ju funka på andra starka ficklampor oxå  ;D
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Pernilla Lava

• Södermanland
« Svar #5 skrivet: 07 jan-11 kl 13:26 »
Jag har en liten MAglite och den funkar jättebra  :D :D
Håller handen som en ring mellan ägget och lampan.
mvh Pernilla
Dont panic go organic! Odlar för husbehovet och vännerna :)
Höns Påfågel och Kalkoner

Pernilla Lava

• Södermanland
« Svar #6 skrivet: 07 jan-11 kl 13:29 »
Alltså, det bör ju vara mörkt där du lyser. Tex innanför jackan  :P
Dont panic go organic! Odlar för husbehovet och vännerna :)
Höns Påfågel och Kalkoner

jasmine83

• Uppland
« Svar #7 skrivet: 07 jan-11 kl 14:30 »
Jag använder också lampan från granngården eller nordpost rättare sagt. Funkar jätte bra.
Hos oss bor förotom 21 hönor med sina två tuppar, 15 myskankor, två hundar, fyra katter och två åsnor...

fille

• kraschlandning....
    • Småland
« Svar #8 skrivet: 07 jan-11 kl 15:43 »
tack för alla tips och ideér nu ska det lysas ägg...har för mig att jag beställde den på Bole produkter...ser nästan ut som den som visas här ovanför men inte riktigt lika...
...småländsk gård...afrikanska dvärggetter...en hög värmlandsfår...katter...malinois...chihuahuablandning...brahma...dvärg brahma...skånegås...broncekalkon...cröllwitzerkalkon...japansk jumbovaktel...fransk jumbovaktel...kinesisk dvärgvaktel...

Dela detta:

* Inloggade just nu

371 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Makalöst mysig och lärorik tidning för en som tycker om återbruk och självhushållning!
/ PW

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser