Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vedstapling  (läst 2706 gånger)

Sara på Skillnaden

• Gäst
Vedstapling
« skrivet: 18 jul-06 kl 16:53 »
Jag har hejdlöst mycket ved som ska staplas. Behöver tips på var jag hittar info om olika typer av vedstaplar.

Fred

• Fort Stewart, GA, USA
    • Övriga världen
Re:Vedstapling
« Svar #1 skrivet: 18 jul-06 kl 16:56 »
Det spelar mindre roll om du radstaplar, korsstaplar eller rundstaplar. Huvudsaken är att veden ligger luftigt och gärna på en plats med stor luftrörlighet.
Fredsivrande knallpåkebärare.
"Freedom isn't free. We all have to give something.
Some give it all."

Skytten

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 18 jul-06 kl 20:39 »
Har du tillräckligt med ved så gör en fullskalig kopia av Turning Torso, jag försökte men den rasade efter fem meter och ett kvarts varv.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

manna

• -
« Svar #3 skrivet: 18 jul-06 kl 21:24 »
Har du tillräckligt med ved så gör en fullskalig kopia av Turning Torso, jag försökte men den rasade efter fem meter och ett kvarts varv.

Tid, lust och ork är nog oxå väsentliga saker vid ett sådant projekt...
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

Dela detta:

* Inloggade just nu

91 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser