Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Glad igen  (läst 1018 gånger)

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
Glad igen
« skrivet: 23 jan-11 kl 18:33 »
Förra året köpte jag två hönor och kläckte fram kycklingar i maskin för att skapa mig en liten trädgårdsflock som skulle ge mig ägg av olika färger. När kycklingarna började närma sig könsmognad i höstas så kom räven. :'( Han var så stor och fin men usch vad ledsen jag blev på honom!!! Inte en höna kvar.

Men nu är jag glad igen! Idag har jag köpt tre vuxna hönor (lite olika åldrar) så nu ska jag äntligen få "riktiga ägg" igen. :D Hönsluckan har jag spikat igen så hönorna får vara inne fram till våren då jag ska laga hönsgården först. Men de ska nog få komma ut lite på dagtid när jag kan vara i närheten och vakta iaf. Nu ska jag ut och kolla till dem så de har funnit sig till rätta för natten.
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Glad igen
« Svar #1 skrivet: 23 jan-11 kl 21:26 »
 ;D Välkommen tillbaka till hönssvängen ;D
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Dela detta:

* Inloggade just nu

253 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser