Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Byta gris/får  (läst 1342 gånger)

skogsråetiskogen

• Småland
Byta gris/får
« skrivet: 07 feb-11 kl 08:24 »
Vet ej var jag ska lägga denna tråden men börjar här; är det nån av er som kan ge en ledtråd om hur man byter lamm mot gris? Har nån bytt bort lammkött mot fläsk vore jag tacksam om tips. Kanske 2 lamm mot en halv eller? Man vill ju inte verka oförskämd ej heller göra en dålig affär....  ;)

ulfg

SV: Byta gris/får
« Svar #1 skrivet: 07 feb-11 kl 19:21 »
Jag hade väl först räknat ut antalet kg kött i byte. Vad väger lamm- och grisköttet i det aktuella bytet? Är det en fin gårdsgris som växt upp med bra foder hade jag bytt 50 kg gris mot 50 kg lamm. Är det lite mer "massproduktion" över grisen hade jag kanske nöjt mig med att byta bort en 30 kg lammkött mot 50 kg gris. Men det finns nog fler åsikter om det.
Mångsysslare med 12 gutefår norr om Varberg.

skogsråetiskogen

• Småland
SV: Byta gris/får
« Svar #2 skrivet: 08 feb-11 kl 07:31 »
Tack för svar! Då var jag inte helt ute och cyklade. Någon mer med åsikter? I detta fallet är det nog mer åt "massproduktionshållet" av gris, en halva väger väl ca 40 kg och lammet 15-20.

Dela detta:

* Inloggade just nu

324 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser