Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Anonyma inlägg!  (läst 2757 gånger)

Ulricaa

• -
Anonyma inlägg!
« skrivet: 20 feb-11 kl 12:06 »
Alltså jag måste få skriva av mig lite. Igår hade vi en hökattack här som rev stora hål i själen,d et är lika trist varenda gång! tycker mig göra mängder för att förhindra dom men har inte kommit så långt som att jag vill stänga in dom i hönsgård när jag inte är ute. Har två stora hundar som står i en hundgård bredvid emellanåt och som jag har fått för mig faktiskt skrämmer höken, är mycket ute själv när det är dom kritiska tidpunkterna, släpper exempelvis inte ut hönsen för tidigt och är ute i skymningen och går med hundarna, passar på att träna, göra rent stallar osv...men igår hände det, jag var inne och fixade middagen, vi har haft flunsa och jag var inne. Hundarna var intagna för dagen och då händer det. Höken tar en höna. När jag då letar efter dom höns som gömt sig inser jag att ännu en höna är borta. Börjar fundera och inser att henne har ja gitne sett på ett par dagar tror jag inte? Men har inte sett några spår heller? Blir helt förtvivlad och letar ännu mera. Ingen Gertrud :'(. Vintern har varit hård och lång och vissa dagar har ju hönsen knappt gått ut då går jag ut och sätter in huvudet till dom, och pratar med dom sen stänger jag. Häver ur mig min sorg i min blogg på kvällen och har knappt tryckt på publicera innan den kommer. Kommentaren som säger att det är mitt fel och att jag borde haft koll att jag inte borde ha djur osv för att jag inte har uppsikt! Hur ledsen kan man bli på en skala? Samtidigt blir jag så arg! och så var det undertecknat med djuraktivist! Vad är det för jäkla värld vi lever i?????? och vad vet han, jag som är ute mitt i natten och kollar så hönsens dörrar är stängda ordentligt när det blålser, som har matat lamm under dygnets alla timmar, som har gjort allt och lite till, ringde vetten en gång som påtalade att hallå det är jourtid och jag fräste av honom med att kom nu hit! NU! och så får man sån skit! Jag blir så ledsen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Småtokig skattejurist med båda fötterna i den halländska myllan!

Vilse

• Gäst
SV: Anonyma inlägg!
« Svar #1 skrivet: 20 feb-11 kl 12:13 »
Jag hade en tokdåre som attackerade mej om att mina jyckar var varghybrider och att jordbruksverket borde larmas!
(jyckarna är reggade och chipmärkta och rasrena och har känd stamtavla!)

kiml

• Svensk lantras
    • Lappland
« Svar #2 skrivet: 20 feb-11 kl 12:24 »
Anonyma kommentarer ska man inte bry sig ett jota om. Om man inte orkar med kommentarerna finns det på de flesta bloggportaler möjlighet att förbjuda anonyma kommentarer.

Det är inte ditt fel att det finns rovdjur.

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #3 skrivet: 20 feb-11 kl 12:24 »
Lägg inte energi på att uppröras av idioter  ::) Jag vet att det är svårt att låta bli men det är bättre att spara sin energi till annat roligare.

Tyvärr är det ju så att rovfåglar faktiskt också behöver mat och det är ju egentligen lika synd om en kanin som en höna som en sork som får sätta livet till. Det är bara det att vi inte känner kaninen och sorken och då gör det inte ont i själen.

Jag tycker nog ändå att frigående höns som ibland råkar ut för rovdjursatacker är sååååå mycket bättre en höns i bur  :-X Ibland är kanske livskvalité när man lever bättre än ett långt och innehållslöst liv (eller kort och innehållslöst för den delen :-\ )
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Hovnoret

• Hönsen får mig att må bra
    • -
    • Hovnorets hedemorahöns
« Svar #4 skrivet: 20 feb-11 kl 13:07 »
Djurrättsaktivister bor oftast i någon stor stad i en hyresrätt. Varför inte börja med att flytta ut på landet och leva av jorden om man nu brinner så för naturen.

Nej det är för jobbigt så det är lättare att  jaga någon lant gumma/gubbe från sin dator i en varm lägenhet,  som på någon blogg/forum eller liknade bara luftar sina mänskliga känslor lite. 

Sen att typ 99,99% av oss alla inte går från ord till handling det spelar ingen roll. Jag menar jag har också fått den mörka tanken att döda/lemlästa/maskera rovdjuret som ger sig på minna höns. Men så tar förnuftet vid och man inser att även de har rätt att leva. (magnifika djur är vad de är) På samma sätt som vi ska få vara ilskna och sörja en stund.

Tycker det är helt okej och även bra när djurrättsaktivister ger sig på stora kommersiella aktörer, men att ge sig på någon privatperson som har 20 talet höns ( om ens bara i en ideologisk kamp på ett forum ) är bara ett täcken på fanatism och historien har visat att just fanatism i alla dess former är farlig.

Ulricaa

• -
« Svar #5 skrivet: 20 feb-11 kl 13:10 »
Ja ni är så snälla allihopa och de tär så skönt att bara lufta sig lite.....och inte fasen skulle man själv ge sig på en rovfågel, jo igår när jag funderade på om den hade kommit tillbaka och stängt in sig i hönshusest då hade jag nog kunnat tänka tanken mitt i all ilska men för övrigt så låter man ju dom leva likväl som allt annat.....och gubben på länsstyrelsen jublade när jag sa att jag inte var rädd för lodjur när jag ringde in i veckan och rapporterade att vi har dom här.....men det är just det där, att skriva ur sig en sån radda, ett sånt ilsket inlägg och så underteckna med djuraktivist det är bara för mycket...man kräks så illa mår man...och så tänker man på djuren och känner när kommer dom hit och släpper ut allihopa mitt i natten? Men så kände jag samtidigt att är det inte lite konstigt som djuraktivist att hävda att man ska sätta dom i bur? Många knäppskallar finns det....
Småtokig skattejurist med båda fötterna i den halländska myllan!

Neiklot

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 20 feb-11 kl 13:31 »
Kan tänka, att den där djurrättsaktivisten bor i betonghus i en lägenhet någonstans och själv inte skulle kunna vakta ett par rader morötter...

Det är bara att skita i sånt, speciellt anonyma inlägg.

Men det är klart, du borde ju bo i hönhuset och gå runt med och valla hönsen hela dagarna...  ::) :P

/Neiklot

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #7 skrivet: 20 feb-11 kl 14:00 »
Jag fick ett fånigt sånt där anonymt inlägg en gång medan jag fortfarande skrev i min blogg. Jag hade lagt ut ett par foton på mina hönor som lyckliga sprang runt i trädgården och fick kommentaren att jag borde städa upp i deras hönsgård så de inte gjorde illa sig...
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

fauve

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 20 feb-11 kl 15:12 »
Jag har fått ett anonymt inlägg i min blogg om att jag uppfostrar mina barn till mördare eftersom de får vara med på jakt och till och med (med mammas eller pappas hjälp) får avfånga fällfångade grävlingar  ::)

Sådana tokfransar ska man inte lägga nån energi på.. Det är ju synd om dem som har en så snedvriden världsbild  ;D

LillaY

• Do what you will, so long as it harms none.
    • Dalarna
    • Hjärtats Rum
« Svar #9 skrivet: 20 feb-11 kl 20:58 »

Jag tycker nog ändå att frigående höns som ibland råkar ut för rovdjursatacker är sååååå mycket bättre en höns i bur  :-X Ibland är kanske livskvalité när man lever bättre än ett långt och innehållslöst liv (eller kort och innehållslöst för den delen :-\ )

Åh vad jag håller med dej här!!

Jag har många gånger blivit lite fundersam över mina höns när jag läst om rovdjur osv, eftersom mina höns går lösa på gården, även när jag är inne och lagar mat och sånt. På sistone har jag funderat och funderat på hur jag ska lösa det här. Dom är ju vana att gå lösa på hela vår stora gård, dom stormtrivs och har många favoritställen. Det skulle kännas så trist att göra en gård åt dom istället. Tråkigt för dom som får en mer begränsad yta och tråkigt för mej som inte får samma slags sällskap ute i trägården  :-[
Men nu tror jag att jag har bestämt mej för att följa mitt hjärta och helt enkelt inte lyssna på alla andras åsikter så mycket. Det finns så många olika åsikter om detta, hur skulle man nånsin kunna göra alla nöjda?
Jag älskar mina höns, skyddar dom så gott jag kan och vill att dom ska få leva ett fritt liv. Jag gör det som jag tycker känns bäst för mina höns. Och jag orkar inte "försvara" det inför kritiker.

Men det ÄR jobbigt när folk anklagar en för att inte ta hand om sina djur etc när man i själva verket vill ge dom ett så naturligt liv som möjligt.

Ska även säga att det är så himla många som säger till oss att dom tycker det är helt underbart att våra höns får gå så fritt som dom gör. Folk stannar i bilar och kommer in på gården och börjar prata om det till och med.

Så skit i dom anonyma inläggen! Du vet ju själv att du tar väl hand om sina höns!  :-* :-*
Don't change so people will like you. Be yourself and the right people will love you.

KungTulle

• Skåne
    • Mörkmårdens Minigrisar
« Svar #10 skrivet: 21 feb-11 kl 09:46 »
Det finns gott om galenpannor vars enda nöje är att trakkassera andra på internet. De verkar ha all tid i världen att göra sig lustiga över andras angelägenheter, alternativt försöka göra andra människor ledsna.

Jag är ju minigrisuppfödare och det verkar som om just minigrisar tar fram det sämsta hos diverse dårar på nätet, för varje gång jag annonserar så kommer det mail med diverse idiotier alternativt telefonsamtal. jo jag har bara mobilnumret ute som tur är :p.

De som ringer brukar ha "anonym" funktionen påkopplad 95% av alla som ringer med denna på brukar vara busringare i olika åldrar. ( Resten är brorsan :9 ). Men samtidigt så vill man ju svara för att inte missa en kund.

Sist nu i dagarna var det en "gök" som gjorde sig lustig via mail över att jag glömt en bokstav i annonsrubriken ( tyvärr går det inte att ändra utan att behöva betala annonsen på nytt), han påstod bla att jag hade grava sociala problem.  ::)

Jag brukar korrekturläsa ordentligt innan jag skickar iväg en annons för jag gillar inte stavfel i annonser, men att bli kallad för att ha sociala problem för att man glömt EN bokstav? Man kan ju undra VEM som i detta fall har problemet?
När man märker att det är barn som busringer- då kan man ju ha överseende, men när vuxna som borde veta bättre gör det?

Till slut blir man rätt luttrad och börjar tex ge förslag på recept när folk ringer och "på skoj" vill köpa minigriskulting för att ha på grillen. För all del vill man betala ett par tusen kronor för kanske 2 kilo slaktad vikt så .... Minigrisar GÅR ju faktiskt att äta det är inte fel på köttkvaliteten precis men det blir ju rätt dyrt. Men de som ringer tror att jag blir ledsen och börjar gråta om de säger de ska äta grisen.
Mörkmårdens Minigrisar
http://minigrisar.n.nu/
Vi har nordsvenskar, myskankor, minigrisar, katter, sköldpaddor och akvariefiskar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

290 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser