Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fått ungar nu  (läst 1328 gånger)

mosesmia

• Lappland
Fått ungar nu
« skrivet: 26 feb-11 kl 08:32 »
Man lär sig efter sina misstag, så är väl livet.

Vi har haft så kallt här uppe i norra lappland, så jag har haft värmelampan på dygnet runt. Och mina Blekingeankor har börjat lägga ägg redan vid jul.
Och en hona valde då att lägga sig att ruva, jag trodde inte ens äggen var befruktade.
Men nu har hon alltså kläckt fram 2 små och ack så söta ungar. Har nu vårdat dem extra noga och nu är dom snart 2 veckor.

Mamman är lite klumpig, men det går bra ändå.
Det var jätteroligt men känns bara lite som fel årstid.

/Mia

Bor på landet med våra Lappgetter, Värmlandsfår, Fjällnäsfår, Bin och några kaniner.

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
SV: Fått ungar nu
« Svar #1 skrivet: 26 feb-11 kl 21:40 »
grattis det går nog bra ska du se mamma anka fixar det det är ju inte för trångt under henne ialf om det bara är 2
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

nittonhundranittiosex

• Fler bevarare bör hålla lantraser och kulturhöns
    • Gotland
SV: Fått ungar nu
« Svar #2 skrivet: 01 mar-11 kl 21:18 »
håller med spindel det kommer nog gå bra ;)
Genbanksanslutna Gotlandshöns (med och utan roskam), Torparhöns, Blekingeankor. Snart även Smålandshöns och Gotlandskaniner

Dela detta:

* Inloggade just nu

384 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser