Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Texter om får till handboken  (läst 1417 gånger)

Gångtrött

• Gäst
Texter om får till handboken
« skrivet: 11 mar-11 kl 17:58 »
Hejsan
Här finns ju en massa folk med rasande mycket kunskaper om får och fårskötselns alla beståndsdelar.. Kan ni inte ta er lite tid och hjälpa till att fylla på Handbokens fårsida lite? Väldigt många av undersidorna väntar på innehåll..
http://handbok.alternativ.nu/index.php?title=Djur/F%C3%A5r
Den är så störande tom tycker jag, speciellt då får är bland de första större djuren nyblivna gårdsägare skaffar..

Vill ni inte registrera er så får ni gärna PM:a texter (färdiga som ofärdiga) exempelvis till mig så kan jag lägga in dem i Handboken, dock blir ju texten då skriven i mitt namn så det bästa är ju givetvis om ni registrerar er och skriver själva.. :)
Behöver ni hjälp med att förstå hur det funkar är ni välkomna att PM:a mig med frågor!

JBF

• Småland
SV: Texter om får till handboken
« Svar #1 skrivet: 11 mar-11 kl 18:20 »
Hmm, jag vet inte riktigt hur man går tillväga men nu har jag åtminstone gjort ett försök..
Roslagsfår, Ölandshöns, Fjällnära boskap och ett par Shetlandsponnier på gård i inre Småland.

Gångtrött

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 11 mar-11 kl 18:51 »
Bra mer sådant! :) Men du lade texten som en kommentar.. Om du klickar i menyn ovanför på ikonen (med en penna tror jag det ska likna) där det står "Ändra" så kan du lägga in text på själva sidan, när du gjort det kan andra justera texten, lägga in bilder o.s.v.

JBF

• Småland
« Svar #3 skrivet: 11 mar-11 kl 22:27 »
Aha, det blev tokigt alltså.. Jag ska prova igen.
Edit: Ändrat nu! Fiffigt. Finns det någon slags mall hur man skall skriva? Kanske ska leta upp infon själv förresten..  ;)
In och fyll på med mer info nu, alla rävar!  :D
« Senast ändrad: 11 mar-11 kl 22:35 av JBF »
Roslagsfår, Ölandshöns, Fjällnära boskap och ett par Shetlandsponnier på gård i inre Småland.

Gångtrött

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 12 mar-11 kl 09:07 »
Suveränt!
Här finns en liten hjälpsida för hur man gör de vanligaste sakerna i wikin, se då främst under kapitlet "Support" och under detta kapitel vid "Undersidor", där finns en hel del tips. http://handbok.alternativ.nu/%C3%96vrigt/Hj%C3%A4lp

Sedan kan man "tagga" sin text om man inte är helt nöjd, "taggningen" gör man genom att klicka på "Redigera tagg" långt ned i menyn till höger. Exempelvis kan man skriva in "Formatering" om man vill att någon ska hjälpa till med själva sidutseendet, eller "Bildbehov" om det behövs bilder, "Språkvård" om man behöver hjälp med korrekturläsning..

Dela detta:

* Inloggade just nu

352 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser