Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vill du skriva lite om "din" hönsras på hönsfakta.se  (läst 1013 gånger)

Höns är kul

• Hönsgalen
    • Småland
    • Hönsfakta
Vet att det finns många som "brinner" för "sin" hönsras. På hönsfakta.se saknar vi många rasbeskrivningar. Tror du att du har möjlighet att hjälpa till med att skriva lite om just din ras? Det finns en färdig mall att utgå från och man kan fylla på med det man kan och har lust med. På sidan för önskade artiklar ser du vilka artiklar vi behöver hjälp med.  Tack på förhand!  8)
Hjälp till att bygga upp en helt ny faktadatabas om höns. Din kunskap är avgörande. Se http://hönsfakta.se

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Vill du skriva lite om "din" hönsras på hönsfakta.se
« Svar #1 skrivet: 11 mar-11 kl 19:03 »
Jag har fyllt i lite förut :) Kanske kan fylla i någon mer senare ;)
Hoppas fler lägger ner tid till detta så vi kan skapa en riktigt bra sida med kunskap om höns!
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

supersnällasilversara

• hellre lite skit i hörnet än ett rent helvete
    • Blekinge
SV: Vill du skriva lite om "din" hönsras på hönsfakta.se
« Svar #2 skrivet: 12 mar-11 kl 13:26 »
Gick in och läste om orpington på den sidan. Då kommer dvärgkochin upp! ???
Har 2st svarta orpington + en blå tupp. 3st Kopparfärgad Maran.  2st bruna+2st vita värphöns. 2st dvärgkochin, 2st isbar och några blandisar. 6st dvärggetter, två åsenfår. En vovve!

Dela detta:

* Inloggade just nu

245 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser