Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mördarhöna?  (läst 2170 gånger)

J.palmgren

• Gäst
Mördarhöna?
« skrivet: 12 mar-11 kl 12:00 »
Hejsan!
Jag har en Brahmahöna som ruvat på ägg och så i torsdags kom det ut fem stycken små Brahmapycklingar. allting verkade vara bra, hon tog hand om dem och verkade vara väldigt mammig. Så idag när jag gick ut tänkte jag att jag skulle kika hur det gick för dem. ALLA utom en var borta! och den som var kvar verkar vara skinnflådd på ryggen?! Så jag tog in den lilla stackaren och hon verkar må bra. men vafan hände med de andra? har hönsmamma blivit less på dem och bara hackat i sig dem? det finns inga spår av vad som har hänt!

Om det är hönsmamma som har tagit bort dem så varför gjorde hon så? är det jag som stört henne när jag bytte vatten åt dem igår? Och kommer hon att göra det igen?

mazze

• Småland
    • Komålen
SV: Mördarhöna?
« Svar #1 skrivet: 12 mar-11 kl 12:12 »
Låter mer som något djur tagit dom.
Har en massa kor, höns, ankor, får o hundar. Vänligen läs vilka raser jag har på min hemsida.

J.palmgren

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 12 mar-11 kl 12:22 »
Det enda vi har i ladugården är möss, som jag tycker verkar vara för små :S

Hönsbonde

• Är frälst på befjädrade fän:)
    • Södermanland
    • ..
« Svar #3 skrivet: 12 mar-11 kl 15:11 »
Ifall mössen kommer in så har säkert råttan varit framme ..rätt viga o smala krabater dom där och inga man vill få in i fähuset:(
Myskänderna Göran, Ida och Doris bekämpar sniglar och andra odjur våren sommaren hösten till ända:) tillsammans med Ölandsgässen  Mårten och Martina som bekämpar ogräsens framfart..detta är en Livsstil av sällan skådat slag..det är just det! som gör allt till välbehag;)

J.palmgren

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 12 mar-11 kl 18:43 »
Jag vet vem eller snarare vad det var! En kattjävel! Nu ska det sättas upp fällor!  >:D

GreenPagan

• Småland
    • Finnaholm
« Svar #5 skrivet: 12 mar-11 kl 20:32 »
Är det inte bättre att blockera så katten inte kommer in, snarare än att göra fällor? Låter elakt att fånga katten, den vill ju bara äta enligt sina instinkter.

J.palmgren

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 12 mar-11 kl 20:36 »
Enligt lag har jag rätt att skjuta den så att fånga den är bara första steget... >:D Den tar sig in genom utgödslingen så vi kan inte blockera den om vi inte vill ha skit överallt :)

J.palmgren

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 12 mar-11 kl 20:40 »
För att förtydliga... jag ska alltså fånga in den, ringa polisen och sedan åka till veterinären för att identifiera katten :)

Löparnäs

• Västerbotten
    • TjäderAndens
« Svar #8 skrivet: 13 mar-11 kl 09:56 »
Grävlingfälla för levandefångst fungerar utmärkt på "vildkatter"  :D

Har höns för trevligt sällskap, ägg och kött

Dela detta:

* Inloggade just nu

274 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser