Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Klukk eller död?  (läst 1473 gånger)

Skiftestads

• Norge
    • Min blogg
Klukk eller död?
« skrivet: 19 mar-11 kl 19:46 »
Den ena dvärgkochinhönan min började for en till två veckor sedan att gömma bort seg om kvällen. Men hon var tilbake om morgonen.
Men nu har hon varit helt borta dom sista dagarna  :'(

Jag fryktar att örnen eller en vildkatt har tagit henne. Eller kan det vara att hon har gömd seg och ligger klukk?

Jag är nybörjare på höns  :-[
Bor på et småbruk på västkusten av Norge, med barn, mann, katt, islandshästar, höns, får och kaniner.

flax

• Halland
SV: Klukk eller död?
« Svar #1 skrivet: 19 mar-11 kl 20:38 »
Hej,

Min erfarenhet av dvärg kochins säger mig att hönan lagt sig att ruva någonstans! Har haft en höna som alltid gjort så här... helt plötsligt varit borta (olika årstider!) sen kommit hem med några kycklingar i släptåg! ::)

Brukar se till så att hönshuset är öppet så att hon har möjlighet att gå in (på dagtid! ej öppet på natten!) för att äta och dricka, men mot slutet av ruvningen har jag inte sett till henne alls.

Hoppas det går bra för din höna!
Om du går igenom ett helvete - bara fortsätt att gå!

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #2 skrivet: 19 mar-11 kl 21:03 »
Jag håller tummarna för att hon bara surar någon stans. Har själv haft en "död" höna som återuppstod med en hel skock kycklingar efter 3 veckor. Var hon hade gömt sig har jag aldrig lyckats lista ut.Hade på den tiden en ganska lite trädgård och hade letat precis överallt. Jag håller tummarna  :D
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Skiftestads

• Norge
    • Min blogg