Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ringblomma  (läst 2454 gånger)

Jessie Hillbilly

• -
Ringblomma
« skrivet: 23 mar-11 kl 10:32 »
Jag vill gärna så ringblomma frö nu...vet ni hur snabbt de växter?  Kanske jag bodde vänta en eller två veckor? 

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: Ringblomma
« Svar #1 skrivet: 23 mar-11 kl 10:41 »
Ringblomma är snabba, jag brukar aldrig förodla dem, utan sår direkt på friland, ofta i slutet på april eller början av maj. Spara krukor och fönsterplats till växter som inte blir bra om man direktsår dem, ringblomma är helt onödig att förodla.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

johena

• Dalarna
SV: Ringblomma
« Svar #2 skrivet: 25 mar-11 kl 10:26 »
Ja, jag håller med. ha alltid direktsått, men testade förra året att också förkultivera ett gäng. De blommade samtidigt och blev snabbt ifattväxta av de som jag sådde på friland! Så det är helt onödigt att så inne.
33 år. bor i en skogsby mellan falun och rättvik. längtar efter snickeriverkstad, höns och en nordsvensk, men har fullt upp med gossar, odling och hundar just nu. men drömmen lever...

Dela detta:

* Inloggade just nu

392 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser