Diskmaskinen!!
Vi fick en diskmaskin som gått sönder lite, lämnade in på lagning som gick på hemförsäkringen, och nu funkar den och har funkat i typ en månad! Vilken jäkla grej! Vi är tre 20 plussare här ute på landet som i hela våra liv alla tre varit sådär stökiga som folk som plockar undan efter sig inte på nåt sätt kan förstå.
För vi finns. Vi som av naturen inte plockar undan EN ENDA GREJ som vi plockar fram, förrän det är dags för storstädning....igen. Vi försöker....typ...men det går aldrig bra. Det tråkiga som måste göras...varje dag...är helt enkelt för mycket och för tråkigt och det blir inte gjort, och så blir det gradvis stökigare och stökigare. Och vipps. Nu har vi diskmaskin och helt plötsligt är allt rent...hela tiden. Hela hemmet och livet är helt plötsligt så mycket enklare. Jag vet att det inte är ett dugg bra för miljön, men jag hoppas att jag på nåt sätt gör rätt för mig genom att iallafall laga all mat från scratch och så mycket som det bara går ekologiskt eller från landet. Det är ju onekligen knepigare när allt är stökigt hela tiden.

Flinar stort och igenkännande och håller till fullo med föregående talare!

Ja, vi finns och diskmaskinen har räddat mig också. Men om den verkligen är så dålig för miljön är de lärda nog inte överens om. (Jag har för mig att jag har läst någonstans att diskmaskiner rentav är mera miljövänligart än att handdiska - men det är kanske bara något jag kommer ihåg därför att det gagnar mig

). Hursomhelst så kostar det också att värma upp vatten och smådiska hela tiden.
Jag brukar alltid fylla min till bredden plus lite till (konsten är att få in så mycket som möjligt

) och skulle inte drömma om att köra en halvtom maskin.