Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  När börjar dom röra på sig?  (läst 1814 gånger)

Attes matte

• Jämtland
När börjar dom röra på sig?
« skrivet: 04 apr-11 kl 02:07 »
Jag har precis stängt av vändningen i min Suro, och tagit bort mellanväggarna. Men jag blev JÄKLIGT förvånad när jag en liten stund senare såg att ett av äggen rörde på sig! Redan?!  :o  Det är ju bara dag 18!
Jag är rädd för att vissa av äggen ruvats lite för varmt trots att jag ställt ner Suron en hel grad. Hur tidigt kan kycklingarna kläckas egentligen? Och hur stor är risken för att dom är missbildade...?

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

PetraL

• Västergötland
SV: När börjar dom röra på sig?
« Svar #1 skrivet: 04 apr-11 kl 05:18 »
Mina rörde på sig dag 18 också, men började kläckas på dag 20. Peppar peppar än är alla som kommit friska och pigga!  :-*

nina77

• Hälsingland
« Svar #2 skrivet: 04 apr-11 kl 08:34 »
mina ägg har oxå rört sig på dag 18-19, de har kläckts på dag 21. De är friska o pigga

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #3 skrivet: 04 apr-11 kl 08:35 »
Kläcktiden skiljer lite mellan raser också. Dvärgar är ofta en dag tidiga och stora tunga raser är ofta en dag sena. Att äggen hoppar rundor på dag 18 är inget ovanligt  ;D
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Attes matte

• Jämtland
« Svar #4 skrivet: 04 apr-11 kl 12:36 »
Jamen dåså, då kan jag vara lugn igen. Då är det nog bara ett gott tecken att dom verkar leva och är pigga!  :D

(Det är förresten Azoo-Linas nakenhalsar! ;) )

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Dela detta:

* Inloggade just nu

219 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Makalöst mysig och lärorik tidning för en som tycker om återbruk och självhushållning!
/ PW

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser