Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Pris på ägg av Mignon  (läst 1898 gånger)

Bos Maria

• Livet är allt för kort för att slarvas bort!
    • Dalarna
Pris på ägg av Mignon
« skrivet: 07 apr-11 kl 08:01 »
Mina vita miggar har börjat lägga sin andra omgång ägg och jag funderar på att sälja äggen. Jag har redan 3 personer som köar OM jag säljer. Men jag har aldrig sålt ägg tidigare och hittar inga priser på vad man bör ta för kläckägg. Någon som har några tips?
 :)
Djurälskare med djur  hemma och på jobbet. Sedan så har jag ju också en underbar make och två busiga barn :)

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
SV: Pris på ägg av Mignon
« Svar #1 skrivet: 07 apr-11 kl 18:49 »
20 kr styck tycker jag
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #2 skrivet: 07 apr-11 kl 19:04 »
Jag tar 15kr/st och har ganska ovanliga raser (Cayuga och Kejsarankor), har tänkt att höja till 20kr/st i sommar.
Runt 15 kronor styck tycker jag låter bra för mignon, det är ju en ganska vanlig ras endå.
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #3 skrivet: 07 apr-11 kl 19:12 »
Jag tar 15kr/st och har ganska ovanliga raser (Cayuga och Kejsarankor), har tänkt att höja till 20kr/st i sommar.
Runt 15 kronor styck tycker jag låter bra för mignon, det är ju en ganska vanlig ras endå.

nja vanlig och vanlig beror helt på vart man bor verkar det som jag har fått åka flera hundra mil för att hämta djur, så har man fina djur från bra uppfödare + ovanliga färger så kan man ta betalt
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #4 skrivet: 07 apr-11 kl 19:23 »
nja vanlig och vanlig beror helt på vart man bor verkar det som jag har fått åka flera hundra mil för att hämta djur, så har man fina djur från bra uppfödare + ovanliga färger så kan man ta betalt
Men menar helheten i hela landet, man kan ju skicka ägg :P Så för typ vita skulle jag nog inte pröjsa mer än 15 kr/st, om det är någon ovanlig färg eller om de är bra i typen så kan jag nog ge 20 kr/st.
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Dela detta:

* Inloggade just nu

232 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser