Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tuppen är elak  (läst 1358 gånger)

AnnikaE

• Södermanland
Tuppen är elak
« skrivet: 09 apr-11 kl 17:37 »
Han är elak mot mina kycklingar som är 2 veckor, jag såg han lyfta upp en kyckling i luften  och så jagar han de ,ska det vara så uppfostran eller. ? AnnikaE
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

nina77

• Hälsingland
SV: Tuppen är elak
« Svar #1 skrivet: 09 apr-11 kl 18:03 »
Tror inte de ska göra så, min tupp är snäll med kycklingarna, visar dem var maten finns och beskyddar dom, men han är inte snäll mot mig längre...

älglund

• Dv. kockiner, Sussex, Orpington, Vithättor, Silkes
    • Västerbotten
    • www.familjenwiklundagren.se
« Svar #2 skrivet: 10 apr-11 kl 12:55 »
Så gör inte en bra tupp. Jag skulle ta bort den ur flocken.
Sambo och  6 barn, 2 hästar,1 hund, 5 katter, 1 kanin, och drygt 100 hönor och tuppar ( dv.kockin, sussex(4 olika färger), orpington, dv.vithättor, dv.silkes, holländsk dvärg, Sabelpoot och ett gäng med blandraser).  www.familjenwiklundagren.se

AnnikaE

• Södermanland
« Svar #3 skrivet: 10 apr-11 kl 14:50 »
Så gör inte en bra tupp. Jag skulle ta bort den ur flocken.
Nu har jag bara sett han göra så 1 gång, tänkte bara höra lite opm det. AnnikaE
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

älglund

• Dv. kockiner, Sussex, Orpington, Vithättor, Silkes
    • Västerbotten
    • www.familjenwiklundagren.se
« Svar #4 skrivet: 10 apr-11 kl 16:26 »
Jaha. Men då är det nog ingen fara.
Sambo och  6 barn, 2 hästar,1 hund, 5 katter, 1 kanin, och drygt 100 hönor och tuppar ( dv.kockin, sussex(4 olika färger), orpington, dv.vithättor, dv.silkes, holländsk dvärg, Sabelpoot och ett gäng med blandraser).  www.familjenwiklundagren.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

344 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser