Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hjälp fort!  (läst 1421 gånger)

Sebbar

• Gäst
Hjälp fort!
« skrivet: 15 apr-11 kl 12:11 »
Min favoritanka dog idag :'( har lite ägg efter henne men startade äggkläckaren för 2 och en halv vecka sen. Kan jag stoppa i äggen i kläckaren endå med de som ska kläckas snart? hur blir det med vändningen? ska jag vända de manuellt då? och hur blir det med luftfuktigheten då? Snälla hjälp mig. Vill ha ungar från min favoritanka :(

ps har en kinng suro 20

petra 08

• Södermanland
SV: Hjälp fort!
« Svar #1 skrivet: 15 apr-11 kl 12:34 »
Vet inte om det är nån skillnad mot höns ägg för om dessa har jag läst i ett par trådar att man glömt och stänga av vändningen men att det funkat bra ändå..
Lägg i dom du,  det kan ju inte bli värre än att det inte funkar!
Petra
Lever med man och 2 barn och alla djur. Hund, katter, kaniner ,höns ,löpankor och vaktlar..

gernsö

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 15 apr-11 kl 13:17 »
lägg i dem, vänd dem för hand om du kan, fuktigheten är inte så viktig som de flesta säger. bara i med dem så du får ut lite småttingar efter din favorit.
Kör hårt, livet är så jävla kort.
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.
Har ko, häst, hund,får, katt och sambo...

Jarle

« Svar #3 skrivet: 16 apr-11 kl 22:34 »
Japp, tveka inte. Vänd dem manuellt. De förstfödda kommer säkerligen att vända dem och smutsa ner dem, men det är ingen
"big deal".

Dela detta:

* Inloggade just nu

343 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser