Hej! Vad roligt för er! Här finns det också surhönor... Jag berättar bara hur jag gör....mina reden sitter högt upp, så för min del har jag höna o ägg i transportbur el liknande på gallerdörren hänger jag små koppar med frön o vatten i. När kycklingarna kläcks är de nära hönan ca 2-3 dagar för att sen lära sig finna mat. Då har jag flyttat ut dem i mindre hagar, så höna o kycklingar får vara i fred o lära sig, men den hagen är i nära anslutning till hönsgården, så de andra kan besöka dem! i min hönsgård finns just nu inget gräs, men det finns det på gräsmattan... efter ca 3- 4 veckor vill hönan flytta in till de andra, så har jag (just nu ) ett litet hönshus och fyra reden, när alla vill ruva blir det trångt, då tycker jag det är bra med att de ligger i lugn o ro i varsin "box"... Om du flyttar på dem , kan jag tipsa, kolla äggen så de inte har öppnats, lägg dem sen i ljumet vatten i en "glassbunke" så äggen täcks, när äggen guppar finns det liv, kanske hör du att de piper också? då är det nära....Lycka till!