Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Konstig placering av "spindeln" (king suro)  (läst 1141 gånger)

nina77

• Hälsingland
Konstig placering av "spindeln" (king suro)
« skrivet: 23 apr-11 kl 21:30 »
Så nu har jag lyst alla äggen, jag fick bara plocka bort två ägg som var obefruktade. Men något som jag blev lite brydd över var placeringen av "spindeln" På de flesta satt den högt upp mot luftblåsan och var fullt synlig, men på flera st, säkert runt 10 st s var ådrorna det enda som syntes. Själva embryot måste ha varit dolt under luftblåsan. Har det med att göra att äggen står i kläckaren och har det någon betydelse för äggets utveckling? Det är ju bara andra gången jag kläcker i maskin och förra gången använde jag en covatutto och då låg äggen ner, och spindeln var placerad mitt på ägget. Så jag vet ju inte hur det ska vara?? Ja iaf så verkar ju befruktningen funka. Nu hoppas jag att det kommer lite fler hönor ur äggen denna gång.

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Konstig placering av "spindeln" (king suro)
« Svar #1 skrivet: 23 apr-11 kl 21:54 »
Embryot utvecklas initialt ofta i den del av ägget som är uppåt. Inget konstigt med placeringen. Det påverkar inte kläckresultatet.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

nina77

• Hälsingland
SV: Konstig placering av "spindeln" (king suro)
« Svar #2 skrivet: 24 apr-11 kl 07:04 »
aha, som jag tänkte då. Då behöver jag inte fundera mer på det. Nu ska jag mest fundera på hur jag ska lyckas bli av med alla mina tuppkycklingar, ska bara spara 2 själv....har 12 st :-( Tänk om det gick att könsbestämma ägg :-)

Dela detta:

* Inloggade just nu

171 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser