Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad är detta för kläckare o hur funkar den?  (läst 4029 gånger)

Misonten

• Västergötland
Vad är detta för kläckare o hur funkar den?
« skrivet: 24 apr-11 kl 09:29 »
Fick som påskägg en äggkläckare av en kompis mamma. Men det finns inget namn på den och hon hade inga instruktionsböcker kvar till den.

O jag är helt nybörjare på detta med kläckningsmaskin, så nu vänder jag mig till er på forumet som sitter innen med så mycket kunskap  ;D
Jag vill veta allt om denna maskin!!!
Tack på förhand /Nathalie
Mille Fleur, Silkeshöns, Araucana, några blandisar. Japansk jumbovaktel, Mignon samt 2 bondkatter. Bor tillsammans med sambo strax utanför Tidaholm

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Vad är detta för kläckare o hur funkar den?
« Svar #1 skrivet: 24 apr-11 kl 12:21 »
Det är en Covatutto 6
Någon bruksanvisning har jag inte men det ska sitta en glödlampa i som ger värme. Hur många watt vet jag inte men jag tror att det finns någon här på forumet som har en sådan.

Äggen vänder man manuellt och förmodligen finns det någon liten kopp eller något som man ska fylla med vatten.

Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 24 apr-11 kl 13:27 »
Vi har en liknande fast lite större, Covatutto 16 eller vad den heter. Man fyller vatten i bottendelen. Den har problem att hålla jämn temperatur om rumstemperaturen varierar, antagligen för att den är så liten och illa isolerad. Bäst resultat har vi fått genom att stoppa den i en kartong. Kläckresultat har varierat mellan 0 och 100 procent.

mymlan65

• Småland
« Svar #3 skrivet: 24 apr-11 kl 13:51 »