Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  MISSA EJ: Min kycklingsatsning  (läst 6369 gånger)

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: MISSA EJ: Min kycklingsatsning
« Svar #20 skrivet: 25 apr-11 kl 21:26 »
Såg detta program förra året o angående räven så kan jag ej minnas att man fick se den ta en höna på film utan klippen hoppa mellan räv o höns som flaxa. Sedan får man se räven komma ut med en död höna. Så det är ej säkert att allt som hände var på riktigt. De kan ju lagt in en redan död höna som de sedan filma räven kom ut med sedan filmat det andra på rädda höns o klippt ihop. Man kan göra mkt med film.
Dagen efter attacken ser man döda små kycklingar/kyckling på gräsmattan, hon plockar upp en av de också :P (om jag ej minns fel)
har programet inspelat sen förra året, kan kika strax ;D när mamma gått från tvn..
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #21 skrivet: 25 apr-11 kl 21:31 »
 Som också kunnat varit avlivad av människor. Ej schysst det heller men något bättre än att sitta o vänta på att räven ska komma o ha ihjäl dem. :/
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #22 skrivet: 25 apr-11 kl 21:38 »
 Och om det är så att allt är verkligt så säger jag bara  - ****** ******* >:D
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Pullarius

• Uppland
« Svar #23 skrivet: 25 apr-11 kl 21:50 »
Din förklaring, Linkoso, låter mest sympatisk. Den köper vi.
Filmen var bra för att väcka ett hönsintresse. Jag gillade den.
Bor efter att jag gått i pension i en om och tillbygd sommarstuga nära Rasbokil i Uppland med Hedemorahöns

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #24 skrivet: 25 apr-11 kl 23:12 »
Kollade nu och det var ett ex antal olika döda hönor&kyckling, på gräsmattan och i hönshuset. Man ser även räven komma ut 3 gånger med höns.
Så oavsett om de dödade hönsen själva eller om de väntade in räven så tycker jag det är lite hemsk :/
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Markus 98

• Västergötland
« Svar #25 skrivet: 26 apr-11 kl 17:32 »

Varför hade man med det för. Kunde inte hönsen rymma denna film avskräcker mer än lockar. 

Lilla Zoo

• Västergötland
« Svar #26 skrivet: 27 apr-11 kl 16:47 »
Jag såg filmen och blev förbannad, inte bara på rävens möjlighet att ta hönsen. Hur i självaste F*n kan man ha så många tuppar ihop och bli blödig för att ta bort några, de slogs ju och hetsade varandra hela tiden...
En konstnärssjäl som bor i husvagn, är odlare och hönsgalen...
Allt kan ha ett annat användningsområde,det är fantasin som styr....

Leifem

• Gäst
« Svar #27 skrivet: 27 apr-11 kl 17:07 »
Med lite action så säljs filmen bättre . .
Money money money..
  -  Suck

karsan

• Södermanland
« Svar #28 skrivet: 27 apr-11 kl 17:43 »
Ja, jag såg den också för ett tag sedan, kunde inte låta bli att undra som ni vad syftet var. Räven var väl en sak, det upprörde mig inte utom att det gjorde att jag misstänkte mer regi än vad sägs i reklamen.  Men alltså väldigt stor satsning med bygge, nollkoll om hur höns ruvar, ge upp hela hönsidén därför att det blev för många tuppar. Bonden som tar över hönsen till slut - vad ska man anta att hon gör med tupparna?

Är budskapet 'det där med höns, det är inget för vanligt folk'?  Eller 'att tänka på slakt är outhärdligt - bättre köpa högindustriella kycklingnuggets eller kycklingfiléer - produkter som inte har någon likhet med en levande varelse'?

Dela detta:

* Inloggade just nu

348 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser