Hej, hoppas att någon eller några yrkesbiodlare eller hobbyodlare med storskalig biodling skulle vilja berätta lite om sin verksamhet här. Hur många samhällen har ni, vilken typ, hur många avläggare per år, hur stor skörd per år, inkomster osv.
Skulle vara spännande att få läsa 
Oj, det blir mycket på en gång! Det har vi väl inte tid med nu när säsongen äntligen har tagit fart! Jag skulle kunna berätta vad jag gör just nu, så får allt det andra komma under resans gång.
Sysselsätter mig med steg två av mina 11-13 bigårdsbesök. Det första var att kolla överlevnad och drivfodra. Nu skiftar jag lådor. Övre blir undre, och jag går igenom alla ramar, byter ut det mössen gnagt på, kollar ägg/yngelsättning. Dom samhällen ingen äggläggning synlig får en ram med späda yngel, sista chansen. Döingar hem. Starka får en låda till. Lite allmänt biodlande.
I min växtzon 1 drar bina hem nektar och pollen. Har sett lite drönare, fan vet om jag inte skall larva en serie drottningar imorgon! Går det så går det!
Kroppen trött och solen i nedan. Fortsätter med material imorgon till tiotiden, sen ut till bina igen! Jag har världens bästa jobb, jag är bibonde!
Vi hörs vidare när solen sjunker imorgon.